پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۵
کد مطلب: 39863
۰

جزئیات اعطای دو پایه تشویقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

جزئیات اعطای دو پایه تشویقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
به گزارش میگنا دکتر سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: در طول چند سال گذشته تعداد قابل توجهی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موفق شدند در لیست یک درصد دانشمندان برتر جهان در نمایه ESI قرار بگیرند. در واقع ESI یک نمایه معتبر بین‌المللی است که هر ساله اسامی تعدادی از اعضای هیات علمی جزو آن قرار می‌گیرند. بنا بر پیشنهاد معاونین پژوهشی و آموزشی در هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت مصوب شد به اعضای هیات علمی که اسامی آنها در این نمایه جهانی درج می‌شود دو پایه تشویقی اعطا شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: افرادی که اسامی آنها در شاخص‌های مورد قبول جهانی ESI درج می‌شود دانشمندانی هستند که از لحاظ علمی، تحقیقات و فناوری همچنین سایر شاخص‌ها جزو افراد یک درصد هستند. در واقع  تحقیقات این افراد اغلب کاربردی و مقالات آنها نیز از نظر تعداد ارجاعات و موضوعاتی که انتخاب شده‌اند در سطح جهانی معتبر است. بطوریکه این افراد در تولید علم جهانی نبوغ خاصی دارند.
 
رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت اضافه کرد: اعطای دو پایه تشویقی به افراد فوق موجب خواهد شد دانشجویان و اعضای هیات علمی انگیزه بیشتری برای انجام کارهای تحقیقاتی و علمی داشته باشند.  مصوبه وزارت بهداشت در این زمینه دو جنبه معنوی و مادی دارد و به دلیل اینکه اجرای آن بار مادی به همراه دارد باید در دستور کار هیات امنای مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار بگیرد.
 
دکتر حسینی در پایان با تاکید بر اینکه بیش از 10 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جزو افراد یک درصد در پایگاه جهانی ESI قرار دارند، گفت: اغلب کسانی که در این لیست قرار می‌گیرند و این دو پایه تشویقی به آنها اعطا می‌شود از لحاظ درجه علمی به عنوان استاد تمام در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول فعالیت هستند و مصوبه اخیر نوعی تجلیل علمی از این افراد محسوب می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!