کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از 70 درصد مشاوران مددکاری خانم هستند

افتتاح بزرگترین مرکز جامع خدمات مشاوره تلفني در کشور+تصاوير

ايسنا-آنا- صداوسيما , 10 بهمن 1395 ساعت 14:23

بزرگترین و تخصصی ترین مرکز جامع خدمات مشاوره ای کشور با 56 کابین مشاوره بصورت تلفنی با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد .


به گزارش ميگنا مرکز جامع خدمات مشاوره 1480 با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی، محمد جواد کبیر رئیس سازمان بیمه سلامت، مسعود شكوهي مديركل امور تربيتي و مشاوره آموزش و پرورش و برخی دیگر از مسئولان کشوری افتتاح شد. خانواده ها و ساير اقشار از طريق تماس با 1480 می توانند از خدمات مشاوره ای کارشناسان متخصص مستقر در کابین ها در زمینه های اعتیاد ، ازدواج ، کودک و نوجوان و سایر زمینه های اجتماعی بهره مند شوند.
این مرکز آمادگی دارد به افراد نیازمند بصورت حضوری در حوزه ژنتیک و روانشناختی خدمات مشاوره ای خود را از ساعت 8 صبح تا 8 شب ارائه دهد .

علی ربیعی در مراسم افتتاح این مرکز با بیان اینکه مشاوران اجتماعی نقش موثری برای بهتر زیستن مردم برعهده دارند توسعه مراکز مشاوره در کشور را از مهمترین برنامه های دولت برشمرد و از مردم خواست با مراجعه به این مراکز از خدمات مشاوره ای آنان بیش از پیش استفاده کنند .

وی با تاکید براینکه مشاوران منبع عظیم سلامت اجتماعی هستند تاکید کرد : سازمان بهزیستی شرایطی را ایجاد کرده است تا خدمات مشاوره برای افراد نیازمند بصورت رایگان ارائه شود . 

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد مشاوران مستقر در بزرگترین مرکز جامع خدمات مشاوره ای کشور را بالغ بر 520 نفر برشمرد و ابراز امیدواری کرد : سالانه بیش از 1 میلیون نفر از جمعیت کشور بتوانند از خدمات این مرکز از طریق شماره تلفن « 1480 » بهره مند شوند .

وی با بیان اینکه هم اکنون 178 مرکز مشاوره خصوصی در تهران فعال است از فعالیت 5 مرکز دولتی در این استان خبر داد .
ربیعی هنگام بازدید از مرکز جامع خدمات مشاوره ای کشور به یکی از هموطنانمان بصورت تلفنی در زمینه ازدواج مشاوره داد .
-
خدمات مشاوره و روانشناسی بدون تعارف نیاز جامعه امروز است
استاندار تهران ضمن بیان آنکه باید به روز باشیم تا بتوانیم با نسل جدید ارتباط موثری برقرار کنیم بر بومی سازی خدمات مشاوره و روانشناسی بر اساس فرهنگ و دین در کشور تاکید کرد.

حسین هاشمی  گفت: امروز با افتتاح این مرکز ظرفیت خدمات مشاوره در تهران دو برابر شده، زیرا متوجهیم که ارائه خدمات مشاوره بدون هیچ تعارفی نیاز امروز جامعه است. با وجود آنکه در ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی باید از تحقیقات و الگوهای موفق بین المللی استفاده کنیم اما معتقدم باید از فرهنگ و دین خود نیز در این مسائل استفاده کرده و با بومی سازی این خدمات آنها را به افراد ارائه دهیم که در این صورت حتما در این راستا موفق خواهیم شد.
استاندار تهران در ادامه ضمن اشاره به تفاوت‌های نسلی و تغییر سبک زندگی گفت: باید به روز باشیم و توان ارتباط با نسل جدید را پیدا کنیم تا بتوانیم نسل پویایی را در جامعه داشته باشیم.
 
 
بیش از 70 درصد مشاوران مددکاری خانم هستند

مشاوره باید جزو مشاغل سخت محسوب شود رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان آنکه این سازمان در برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت اجتماعی نقش کلیدی دارد گفت: این در حالیست که در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه با نورافکن هم نمی‌توانستیم اسم بهزیستی را پیدا کنیم اما در برنامه ششم توسعه در بند 90 در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها و در بند 95 در حوزه کاهش طلاق، پیشگیری و پذیرش کودکان خیابانی، بسته خدمات جامع پیشگیری از اعتیاد و درمان این افراد و حمایت از آنها و ... از بهزیستی یاد و برای آن نقش کلیدی در نظر گرفته شده است. انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح مرکز مذكور اظهار داشت: در دوران جدید با وجود رشد تکنولوژی، زندگی اجتماعی نیز دچار دگرگونی شده و آسیب‌های اجتماعی هم در این زمینه رشد روز افزون داشته‌اند.فاصله گرفتن از آموزه‌های اخلاقی، بی‌هویتی و غیره باعث افزایش اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی در جوامع امروزی می‌شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه مرکز جامع مشاوره تلفنی «1480» به عنوان بزرگ‌ترین مرکز مشاوره تلفنی کشور در تهران است، تصریح کرد: سه برنامه‌ای که بهزیستی به مجلس داده است شامل برنامه اول پیشگیری از معلولیت‌ها، طلاق‌، آموزه‌های زندگی و اجباری شدن ژنتیک بوده که تاکنون موفق بوده‌ایم برنامه دوم مداخله به هنگام که مرکز مشاوره در این برنامه جای دارد و سومین طرح استفاده از ظرفیت مردم‌نهاد است که امیدواریم موفق باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشو اضافه کرد: در مداخلات به هنگام افرادی که دچار بحران،‌ اضطراب، عدم آرامش می‌شوند، نیاز به مشاوره دارند که خط مشاوره تلفنی «1480» در این راستا ایجاد شده است. ما در گذشته فضای استانداردی برای مشاوره نداشتیم، افراد پشت خط می‌ماندند و نمی‌توانستیم به خوبی خدمات ارائه دهیم، به همین دلیل رئیس‌جمهور دستور داد تا خدمات مشاوره مورد حمایت قرار گیرد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه ‌باید بر اساس رصد آسیب‌ها جلو برویم، تأکید کرد:ا ستانداردسازی و تقویت برنامه پیشگیری در اولویت‌ است، این در حالی است که در برنامه ششم توسعه برخلاف برنامه‌های قبلی به بهزیستی توجه بیشتری شده است. رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت:‌ امیدواریم خدمات مشاوره نیز در قالب مشاغل سخت تعریف شود، چرا که مشاوران بار مسائل افراد را به همراه دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه معتقدم خدمات مشاوره بباید جزو مشاغل سخت محسوب شود زیرا مشاوران و روانشناسان بار مسائل و مشکلات افراد را به لحاظ روانی همراه خود دارند.
وی با بیان اینکه 70 درصد مشاوران خانم هستند و نقش زنان و مادران در جامعه پر رنگ است، گفت:‌ تحقیقات انجام شده در سیستان و بلوچستان بر روی 150 کودک زیر 17 سال که دچار اعتیاد بوده و والدین معتاد داشته‌اند، نشان می‌دهد که این کودکان 9.3 درصد مادران معتاد و 3.7 درصد پدران معتاد داشته‌اند و این امر نشان‌دهنده افزایش 3 برابری اعتیاد در مادران بوده است، بنابراین بدون رصد آسیب‌ها پیش‌بینی و پیشگیری راه به جایی نخواهیم برد.
-

-
 


کد مطلب: 39886

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39886/افتتاح-بزرگترین-مرکز-جامع-خدمات-مشاوره-تلفني-کشور-تصاوير

میگنا
  https://www.migna.ir