پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۲۱:۴۵
کد مطلب: 39950
۰
هر کاری از دستمان بر آمده برای پرستاری انجام داده ایم

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پرستار

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پرستار

میگنا: دکتر سید حسن هاشمی در پیامی به مناسبت روز پرستار، نوشت: جامعه پرستاری طی سال‌های اخیر مانند تمام همکاران‌شان در عرصه بهداشت و درمان کشور، علیرغم تاخیرهای چند ماهه ناشی از بدقولی بیمه‌ها در پرداخت کارانه‌ها، با صبوری کمک کردند که طرح تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت یازدهم تا امروز با موفقیت به پیش رود و من به سهم خود سپاسگزار یکایک‌شان هستم

متن کامل پیام وزیر بهداشت

خدمت عاشقانه

نامگذاری‌ روزهایی مانند روز پرستار قطعا برای یادآوری ارزش تلاش‌های بخشی از افراد جامعه است که به یک نام یا صفت از دیگران متمایز می شوند؛ و اگرنه هر روز، روز پرستار، پزشک، ماما، بهیار و... است؛ همه آنها که در قالب یک تیم و در سراسر میهن عزیزمان ایران، روز و شب در حال خدمت به هموطنان هستند.

جامعه پرستاری طی سال‌های اخیر مانند تمام همکاران‌شان در عرصه بهداشت و درمان کشور، علیرغم تاخیرهای چند ماهه ناشی از بدقولی بیمه‌ها در پرداخت کارانه‌ها، با صبوری کمک کردند که طرح تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت یازدهم تا امروز با موفقیت به پیش رود و من به سهم خود سپاسگزار یکایک‌شان هستم.

امروز بالغ بر ۶۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در بیش از ۱۸۱ دانشکده پرستاری، مشغول کسب دانش هستند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با داشتن بیش از ۱۴هزار مدیر پرستاری در لایه‌های مختلف، حدود ۱۵۰ هزار پرستار را در بخش‌های دولتی و غیردولتی مدیریت می‌کند.

همکاران پرستار اما خوب می‌دانند که ما هم به دلیل عدم اجازه و امکان به‌ کارگیری نیرو، با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم؛ نمونه‌اش هم کمبود حداقل ۵۰ هزار نیروی پرستار به خاطر رعایت نکردن حداقل استانداردها طی سال‌های گذشته است که امیدوارم این معضل هر چه زودتر و همراه با موضوع تخصیص اعتبارات، با عنایت دولت و مجلس برطرف شود.

البته من و همکارانم، طی این دوره در تمام بخش‌ها و ازجمله پرستاری، هر کاری که از دست‌مان برآمده انجام داده‌ایم و آن‌چه در اختیار ما نبوده انشاءالله در دولت های آینده اجرایی شود.

در پایان ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به همه پرستاران عزیز و ارجمند کشور تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همه با همدلی و خدمت عاشقانه، چون همیشه مرهمی بر درد بیماران باشیم.
-

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد