جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۳
کد مطلب: 39984
۰

آغاز ثبت نام کنکور ۹۶/ دانلود دفترچه راهنما

ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۶برای‌ پذیرش در دوره‌های‌ روزانه‌ ، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.
ثبت نام و پذیرش رشته محلهای آزمونی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی ۱۳۹۶-۹۷ از طریق سازمان سنجش آمـوزش کشـور انجام خواهد گرفت و دانشگاه آزاد اسلامی برای این سال تحصیلی ثبت نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت.


دانلــــــــود دفترچه: لينك1
دانلـــود دفترچه : لينك2
داوطلبـان علاقه مند به تحصـیل در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی، لازم است در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ ثبت نام و در تاریخ مقرر در آزمون شرکت کنند. دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۶ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای تمامی داوطلبان الزامی است.
دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کار دانش که فاقد مدارک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند حق ثبت نام در آزمون سراسـری سال ۱۳۹۶ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

زمان شروع ثبت نام از امروز سه شنبه ۱۹ بهمن است و ثبت نام تا روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ادامه دارد. ثبت نام منحصـراً از طریق سـایت اینترنتـی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام می پذیرد.
داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت نام به مطالعه دقیق دفترچه راهنما (متون، جداول و پیوستها) و آگاهی از شرایط و ضوابط آزمون، مبادرت به ثبت نام کرده و ثبت نام خود را در اولین روزهـا انجام دهند و از موکول کردن آن به روزهای آخر، خودداری کنند.
نظر به اینکه سوابق تحصیلی دیپلم های شاخه نظری (نظام سالی واحدی) شامل رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علـوم انسـانی و علوم و معارف اسلامی که از سال ۱۳۸۴ به بعد (سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۵) دیپلم خود را اخذ کرده اند در آزمون آنان اعمال خواهد شـد. آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۹۶ برگزار می شود.
 
پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.
هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند متقاضی شرکت در یکی از گروه‌های پنجگانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی یک (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبان‌های خارجی) شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.