پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۶
کد مطلب: 4011
۰

بیماران قلبی و دیابتی از مصرف زیاد تخم مرغ پرهیز کنند

  یک متخصص علوم تغذیه اظهارداشت: افراد مبتلا به بیماریهای اختلال در کلسترول، قلبی و عروقی و دیابت باید از مصرف بیش از حد تخم‌مرغ به دلیل چربی موجود در آن اجتناب کنند.
به گزارش مهر، دکتر حسن مظفری گفت: ‌تخم‌مرغ یک منبع پروتئینی خوب است که می‌تواند کالری مورد نیاز بدن را تامین کند. وی اذعان داشت: یک عدد تخم مرغ کامل متشکل از دو بخش زرده و سفیده 50 گرم وزن دارد که 17 گرم آن را زرده و 33 گرم آن را سفیده تشکیل می‌دهد.
 
مظفری با اشاره به چربی موجود در زده تخم‌مرغ، مصرف بیش از حد این ماده غذایی را توصیه نکرد و گفت: مبتلایان به بیماریهای قلبی - عروقی، اختلال در کلسترول و دیابت، بایست در مصرف تخم مرغ محتاطانه عمل کنند؛ به عبارتی این بیماران باید مصرف تخم مرغ را به یک الی 2 مرتبه در هفته کاهش دهند.
 
وی توصیه کرد: ‌از آنجا که ماده غذایی تخم مرغ بهترین غذا به منظور آغاز تغذیه تکمیلی کودک است، بنابراین والدین بایست تغذیه تکمیلی کودک پس از شش ماهگی را با زرده تخم‌مرغ که انرژی بدن کودک را فراهم می‌آورد، شروع کنند، ولی توجه داشته باشند که سفیده تخم مرغ محرک و آلرژی زاست.
 
مظفری، بهترین شکل مصرف تخم مرغ را روش آب پز دانست و ضمن توصیه به اجتناب از مصرف تخم مرغ عسلی به خصوص برای کودکان، گفت: تخم مرغ به صورت کاملاً پخته مصرف شود چرا که هضم تخم مرغ پخته در بدن آسان‌تر انجام می‌گیرد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: ‌بعضاً در تخم مرغهای آب‌پز شده، رنگ سیاه متمایل به سبز در بین زرده و سفیده قابل مشاهده است، که این امر به دلیل ترکیبات آهن‌دار موجود در این ماده غذایی است و به دلیل آب پز شدن زیاد ایجاد می‌شود و هیچ مشکلی برای مصرف آن وجود ندارد.
 
وی پرهیز از مصرف تخم مرغهای شکسته، ‌پرهیز از مصرف تخم مرغهای دچار تغییر در رنگ و بوی محتویات و دارای لکه خون در زرده یا سفیده ‌، عدم شستشوی تخم مرغ قبل از نگهداری در یخچال را از جمله نکاتی برشمرد که حین مصرف این ماده غذایی بایست به آن توجه شود.
 
مظفری یادآورشد: شناور شدن تخم مرغ روی آب، ‌از هم پاشیدگی تراکم زرده و پارگی آن و مخلوط شدن با سفیده هنگام شکستن از ویژگیهای تخم‌مرغ غیر قابل مصرف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید