جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۸
کد مطلب: 40189
۰
یک اقتصاد دادن:

در آینده تحصیل ابزار اشتغال نخواهد بود

در آینده تحصیل ابزار اشتغال نخواهد بود
به گزارش ایسنا، دكتر عبدالحسین ساسان امروز (یکشنبه) در مراسم یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استانی با بیان اینکه رابطه اشتغال و تحصیل به زودی رفع می‌شود، اظهار کرد: بیکاری تحصیلکردگان معضل بزرگی در استان و کشور است، حتی اگر این افراد تحصیل هم نمی‌کردند همچنان بیکار بودند.

وی با بیان اینکه در آینده تحصیل ابزار اشتغال نخواهد بود، افزود: در آینده تحصیل تنها ابزار درک و فهم می‌شود، در آینده درس می‌خوانیم تا بتوانیم درست رای بدهیم تا به امثال ترامپ رای ندهیم. این اقتصاددان با بیان اینکه در آینده رابطه درس خواندن با اشتغال به هم می‌خورد، افزود: از عمر دانش کارآفرینی کمتر از 18 سال می‌گذرد. کارآفرینی به گروه‌های متعددی تقسیم شده است و حدود 12 نوع کارآفرین شناخته می‌شود.

ساسان ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین گروه کارآفرینی در زمان ما ربات‌ها و هوش‌های مصنوعی هستند که این کارآفرینی برای بشر هدیه‌ای عظیم به نام اوقات فراغت ایجاد کرده است، که نمی‌دانیم چگونه با آن برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: تمدن آینده به بشر می‌گوید که در خانه بماند و سر کار نرود، زیرا دوره‌ای که انسان مجبور به کار کردن بود گذشته است و امروز ربات‌ها کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در آینده ایجاد اشتغال می‌کند، خاطر نشان کرد: باید قوای ذهنی خود را برای ایجاد تحول بزرگ در این حوزه آماده کنیم. این اقتصاددان یادآور شد: در حال حاضر در جامعه ما بستر پذیرش این واقعیت وجود ندارد و بزرگان جامعه نگاه مثبتی به گردشگران و پدیده گردشگری نشان نمی‌دهند. اما باید پرسید چه جایگزینی برای گردشگری وجود دارد؟ ساسان با بیان اینکه باید بر روی گردشگری سرمایه گذاری کرد و گرنه عقب می‌افتیم، گفت: بستر کار و فعالیت‌های اقتصادی در کشور به شدت کوبیده شده است. وی با بیان اینکه دانش ضمنی در کانون کارآفرینی استان ایجاد شده است، اضافه کرد: کارآفرین تنها صنعت‌گر نیست و انواع کارآفرینی در دنیا شناخته شده است که باید آنها را ایجاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید