جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۲۳:۴۱
کد مطلب: 40248
۱

مرکز تحقیقات، آسیب های روانی و اجتماعی ایلام افتتاح شد

مرکز تحقیقات، آسیب های روانی و اجتماعی ایلام افتتاح شد
میگنا: مرکز تحقیقات، آسیب های روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در منطقه بانگنجاب با صرف 25 میلیارد ریال اعتبار نخستین طرحی بود که با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

این مرکز با زیربنای یک هزار و 615 متر مربع و با بهره مندی از 6 هیات علمی در زمینه معضل های اجتماعی چون طلاق، خودکشی، اعتیاد، خشونت و ارائه راهکار برای این مشکل ها فعالیت می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از بیمارستان 374 تختخوابی و در دست ساخت ایلام نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی این طرح بزرگ درمانی قرار گرفت.

** کلنیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی فجر انقلاب ایلام دیگر طرح درمانی و بهداشتی این شهر بود که عصر چهارشنبه توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بهره برداری قرار گرفت.
کلنیک ویژه تخصصی فجر انقلاب بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام در زمینی به مساحت یک هزار و ۹۵۳ متر مربع دارای ۲۳ مطب اختصاصی ویژه پزشکان متخصص است و برای ساخت آن ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است. قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح این مرکز تلاش برای پرداخت مطالبات پزشکان و کادر درمانی طرح تحول، کمک به بکارگیری نیروهای تحصیل کرده بومی به میزان ۳۰ درصد، واقعی شدن تعرفه های پزشکی و مختار شدن پزشکان در برنامه ششم توسعه برای ادامه فعالیت و حضورشان در طرح تحول سلامت یا همکاری با بخش خصوصی را از مهمترین برنامه های دولت در حوزه درمان دولت اعلام کرد.

** مرکز MRI بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام دیگر طرحی بود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار و جمعی از مسئولان استان ایلام و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد. این مرکز با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار و از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی ایلام راه اندازی شده و اولین MRI بحش دولتی استان ایلام است که در قالب طرح تحول سلامت به این استان اختصاص یافته است. همچنین بخش آی سی یو این بیمارستان نیز با زیربنای ۶۰۰ مترمربع و تعداد ۱۸ تخت بستری با صرف ۴۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی با حضور قاضی زاده هاشمی به بهره برداری رسید.

** دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه با استقبال استاندار ایلام، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی عصر چهارشنبه از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد. به گزارش ایرنا، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی به منظور بازدید از طرح های اجرایی حوزه تحول سلامت و افتتاح چند طرح درمانی و بهداشتی به استان ایلام سفر کرده است. در این سفر که 2 روز به طول می انجامد طرح های مختلفی همچون مرکز آم آر آی و مراقبت های ویژه بیمارستان امام (ره)، کلنیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام افتتاح می شود.
افتتاح مرکز آسیب های روانی و اجتماعی استان در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی بانگنجاب، بازدید از بیمارستان در حال ساخت 374 تختخوابی ایلام، افتتاح مرکز سی تی اسکن در بیمارستان های شهرهای آبدانان و دهلران از دیگر برنامه های سفر 2 روزه وزیر بهداشت به ایلام است.

دکتر قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان دهلران چند عمل جراحی چشم بیماران نیازمند را نیز به صورت رایگان انجام می دهد.

بهره برداری از مرکز تسهیلات زایمانی شهرستان های ایلام، ایوان، سرابله، مهران، دره شهر و دهلران از جمله دیگر برنامه های وزیر در این سفر است، همچنین دکتر قاضی زاده هاشمی در جمع هیات علمی و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی سخنرانی خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به استان ایلام با حضور در مزار شهدای گمنام بهشت رضا شهر ایلام با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ و والای شهدا ادای احترام کرد. دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام و نیز حضور در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان از دیگر برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر است.
دکتر قاضی زاده هاشمی پیش از این سه بار دیگر 2 بار سال های 93 و 94 همزمان با همایش بزرگ پیاده روی اربعین و یک بار نیز در هنگام سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در سال 92 به استان ایلام سفر کرده است.
-
خبرنگار: زهرا موسوی- ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد