جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۷
کد مطلب: 40273
۰

وزارت بهداشت مجوز استخدام ندارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دكتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بیمارستان شهید بقایی ۲ خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار ابتلا به سرطان در خوزستان بیشتر از متوسط کشوری نیست و خدماتی که در زمینه این بیماری در خوزستان ارائه می‌شود، از نظر فنی و تخصصی بسیار خوب است.
 
وی بیان کرد: پوشش دارویی و بیمه‌ای بیماران سرطانی در خوزستان خوب است، با این وجود در زمینه این بیماری از نظر فضای فیزیکی بسیار در مضیقه بودیم.
 
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: بیمارستان شفا فرسوده و دارای محدودیت بود که جهت جبران این وضعیت، با کمک سپاه از ظرفیت بیمارستان شهید بقایی استفاده و بیمارستان شهید بقایی ۲ که عمدتا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است، راه‌اندازی شد که اکنون بیماران در بیمارستان بقایی ۲ بسیار رضایت دارند. 
 
وزیر بهداشت ادامه داد: اما این موضوع به معنای برطرف شدن مشکل نیست. در خوزستان یک مرکز جامع خدمات سرطان نیاز است تا پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات در این مرکز مستقر باشند و امیدواریم به عنوان جایگزین بیماستان شفا، بتوانیم مرکز جامع خدمات را برای بیماران مبتلا به سرطان تاسیس کنیم.
 
وی با بیان این‌که می‌توان گفت که در حوزه درمان شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است، تصریح کرد: اما هنوز هم از آنچه که مدنظر و استاندارد است، فاصله داریم و همه باید تلاش کنیم که به این نقطه برسیم.
 
وزیر بهداشت در خصوص برنامه وزارت بهداشت جهت افزایش کادر بیمارستان بقایی ۲ با توجه به تعداد زیاد بیماران این بیمارستان گفت: امیدواریم سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه که رؤسای این سازمان‌ها، معاونان رییس جمهور هستند، به طور ویژه در این زمینه کمک کنند. 
 
وی اظهار داشت: وزارت بهداشت مجوز استخدام ندارد و بارها گفته‌ایم که ما اجازه استخدام نداریم، اگر بنا باشد که رضایتمندی مردم افزایش یابد، بخشی از این موضوع به نیروی انسانی بازمی‌گردد، اما اکنون فشار زیادی بر گروه‌های تخصصی در حوزه پزشکی قرار دارد.
 
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: البته این مساله جدا از عقب‌ماندگی‌ها در پرداخت‌های این مجموعه است که کادر درمانی اکنون با بیش از ۲ تا ۲.۵ برابر ظرفیت خود کار می‌کند، اگر هم پرستاران، کارکنان یا بهیاران همین بیمارستان بقایی ۲ در این زمینه سوال کنید، تقریبا چنین فشاری بر آنها قرار دارد.
 
وی گفت: امید است که سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه با درخواست تامین نیروهای انسانی نه تنها برای بیمارستان شهید بقایی ۲ و استان خوزستان بلکه برای کل کشور موافقت کرده و توجه ویژه‌ای به این موضوع کند.

بخش سلامت با بقیه حوزه‌ها متفاوت است و نقش نیروی انسانی هم در درمان بیماران و هم در پیشگیری از عوارض بیماری‌ها بسیار مهم است.
 
وی با اشاره به اهمیت آرامش کادر و نیروی درمانی بیان کرد: ممکن است که جراح و تجهیزات پزشکی خوبی در اتاق عمل داشته باشیم، اما این عمل جراحی یک ساعت، پنج ساعت یا ۱۰ ساعت طول می‌کشد و مراقبت از بیمار بخش عمده‌تری از درمان است. بنابراین اگر پرستار مجرب یا شاداب نباشد و یا کارکنان تحت فشار باشند و مراقبت از بیمار هم داشته باشند، آن کار اصلی بی‌نتیجه خواهد بود. بنابراین ما را باید متفاوت از سایر دستگاه‌ها ببینند.
 
وزیر بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار نیروی پرستار و بهیار و در بخش‌های الکترونیکی کردن پرونده‌ها و آزمایشگاهی، کمبود نیروی انسانی داریم. همچنین ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای ما فاقد ردیف حقوقی هستند و به عنوان قراردادی کار می‌کنند و هزینه‌های آنها را ما پرداخت می‌کنیم.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود