کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون انتظامی سازمان نظام روانشناسی کشور:

روان شناسی کشور در حال خروج از پیله است

15 اسفند 1395 ساعت 8:18

محمدباقر حبی معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: آنچه مسلم است علم روان شناسی کشور در حال خروج از پیله و گسترش کاربردی است.


به گزارش روابط عمومی پارک سلامت روان شیراز، محمدباقر حبی در بازدید از پروژه پارک سلامت روان در شیراز اظهار داشت: با توجه به جامع‌نگری صورت گرفته در اجرای این طرح، پارک سلامت روان پیش‌قراول ارائه خدمات روان شناسی سلامت به مردم خواهد بود.

وی عنوان کرد: پیش‌از آن‌که موضوع درمان در کشور پررنگ مورد توجه و پیگیری قرار گیرد ما باید به‌عنوان سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان موضوع سلامت‌محوری و پیشگیری را مورد توجه قرار دهیم.

معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تاکنون نگاه غالب در حوزه‌های مختلف مبتنی‌بر درمان بوده و محوریت اصلی اجرای برنامه‌ها را این نگاه تشکیل می‌داد اما امروز پیشگیری و سلامت‌محور بودن طرح‌ها به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری آینده‌نگر مورد تأکید قرار گرفته است که احداث پارک سلامت روان به‌عنوان یک ایده خلاق و نوآور می‌تواند در همین راستا تعریف شود.

حبی خواستار آموزش‌محور بودن برنامه‌ها در پارک سلامت روان شیراز شد و عنوان کرد: موضوع معنویت و مباحث دینی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی ارتقای شاخص‌های روان شناسی سلامت و سبک زندگی ایرانی اسلامی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که البته قرار گرفتن مسجد و فضاهای فرهنگی متعدد در این پروژه نشان می‌دهد که توجه جدی به این موضوعات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کم‌توجهی به معنویات می‌تواند بنیان خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین بخش تشکیل‌دهنده جامعه را مورد هجمه قرار دهد بنابراین اگر بخواهیم خدمتی سازنده در موضوع سلامت روانی جامعه و انسان‌ها داشته باشیم در کنار ایجاد زیرساخت‌ها باید در موضوع فرهنگ و دین حرف‌های قابل‌درکی برای جامعه هدف خود داشته باشیم.

معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور ضمن اشاره به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در موضوع سلامت روانی جامعه از منظر دین اظهار داشت: ریاست این دانشگاه حساسیت و موضوعیت مجموعه پارک سلامت روان در شیراز را به‌خوبی درک کرده و همکاری مناسبی نیز تاکنون با این مجموعه داشته است اما بی‌شک برای توسعه نگاه‌ها و برنامه‌ها می‌توان از سایر مجموعه‌های دینی و مذهبی بهره مناسب برد.

حبی افزود: در پارک سلامت روان شیراز موضوع تکیه به دین و آموزش‌های مذهبی به‌عنوان تکیه‌گاه مورد توجه قرار گرفته و سلامت‌نگر بودن، جامعه‌نگر بودن و معنویت‌گرا بودن از ویژگی‌های ارزنده این طرح فاخر است.


کد مطلب: 40280

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40280/روان-شناسی-کشور-حال-خروج-پیله

میگنا
  https://www.migna.ir