کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در بیست و هشتمین همایش مراکز مشاوره دانشگاه‌ها بررسی می‌شود؛

آموزش روانشناسان برای مداخله موثر در شکست‌های عاطفی دانشجویان

15 اسفند 1395 ساعت 14:36

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم گفت: یکی از مسائلی که این روزها مطرح است موضوع تنظیم یا آموزش روانشناسان برای مداخله موثر در شکست‌های عاطفی دانشجویان است که با توجه به فضای دانشگاهی که وارد می شوند و سنی که در آن قرار دارند، در تعامل با جنس مخالف قرار می گیرند و در این مسیر ممکن است دچار اشتباهاتی بشوند که نیاز باشد به مراکزمشاوره مراجعه کنند که این مساله نیز در بیست و هشتمین همایش مراکز مشاوره دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد


دکتر حمید یعقوبی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شرکت کنندگان در بیست و هشتمین همایش مراکز مشاوره دانشگاه‌ها ، روسای این مراکز در دانشگاه‌های دولتی هستند افزود: در حال حاضر در بیش از 110دانشگاه دولتی مرکز مشاوره داریم که امیدواریم به همین تعداد شرکت کننده در این گردهمایی داشته باشیم.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم گفت: در این گردهمایی دو روزه مباحث و برنامه‌هایی که باید مراکز مشاوره در سال آینده انجام دهند بررسی می‌شود و همچنین ارزیابی از عملکرد سال گذشته این مراکز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بررسی طرح دانشگاه عاری از دخانیات از دیگر موضوعاتی است که در بیست و هشتمین همایش مراکز مشاره دانشگاه‌ها مطرح می‌شود و مراکز مشاوره در این رابطه توجیه می‌شوند. همچنین دانشگاه‌هایی که این طرح را اجرا کرده‌اند از تجارب خود در این زمینه خواهند گفت.

دکتر یعقوبی اظهار کرد: طرح پیام یا پیشگیری از مصرف مواد و همچنین چارچوبی که دانشگاه‌ها لازم است در محیط دانشگاه برای آن تلاش کنند مورد گفت و گو قرار می‌گیرد و جلسه توجیهی برای مدیران انجام خواهد شد که در چارچوب طرح قرار گیرند.

وی افزود: در طرح پیام که در این طرح نقش روانشناسان و مشاورین، نقش اساتید و همچنین نقش دانشجویان داوطلب که در قالب کانون همیاران سلامت روان در دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند مشخص می‌شود.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد:  همچنین کارگروهی در مراکز مشاوره داریم که برای تعامل با کمیسیون موارد خاص ایجاد شده است و این کمیسیون باید توجیه باشد که در رابطه با دانشجویانی که مشروط هستند، افت تحصیلی دارند و یا در معرض اخراج هستند و ممکن است دچار مشکلات روانشناختی باشند چطور رفتار کند و چه ارزیابی داشته باشد و چه مشورت های تخصصی به کمیسیون موارد خاص در این موارد بدهند. بنابراین یکی دیگر از موضوعاتی که در بیست و هشتمین همایش مراکز مشاوره دانشگاه‌ها به آن پرداخته می شود عملکرد این کارگروه‌ها خواهد بود.


کد مطلب: 40287

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40287/آموزش-روانشناسان-مداخله-موثر-شکست-های-عاطفی-دانشجویان

میگنا
  https://www.migna.ir