جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۰ / ۱۲:۳۷
کد مطلب: 4029
۰

اصلاح احكام استخدامي فرهنگيان براي رشد 10 درصدي حقوق

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اصلاح احكام استخدامي فرهنگيان براي رشد 10 درصدي حقوق در سال 90، گفت: هرگز اجازه ندهيد شخصي كه 10 الي 15 سال در نوبت عصر مدير بوده است به خاطر انتقال مدرسه به نوبت صبح مجبور باشد به كلاس برود. به گزارش فارس ،‌ حميد‌رضا حاجي‌بابايي عصر روز چهارشنبه در نشست اعضاي شوراي معاونان و مديران منتخب مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران با بيان اينكه «تحول بنيادين» يعني اينكه دانش‌آموزان را به تفكر، انديشه و خلاقيت وادار كنيم، اظهار داشت: كتاب‌هاي درسي بايد از جهت «حجم و محتوا» به طور متناسب چاپ شود كه بر اين اساس در دو هفته قبل پيشنهادي را با عنوان «متناسب‌سازي كتب درسي و كاهش ساعات درسي» در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح كرديم كه با اتفاق آرا تصويب شد. وي افزود: ايده «مدرسه‌اي كه من دوست دارم» از نگاه دانش‌آموز، مدير، معلم مدرسه و والدين در قالب كتابي چاپ مي‌شود تا ابعاد مدرسه مطلوب را تشريح كند. * 140 مدرسه در يك استان، در اختيار ارگان‌هاي ديگر است حاجي‌بابايي با بيان اينكه نخ تسبيح آموزش و پرورش «استمرار» است، تأكيد كرد: از اين پس مدارس ابتدايي، راهنمايي و متوسطه بايد در كنار يكديگر ساخته شوند و حتي بايد به سمتي برويم كه مدارس ديگر را بفروشيم و مكان آنها را جابه‌جا كنيم؛ همچنين، در شهر تهران نيز نبايد در هر كوچه و پس‌كوچه يك مدرسه با 100 الي 150 دانش‌آموز تشكيل شود، بلكه بايد مجتمع‌هاي آموزشي با ظرفيت هزار الي 1500 نفر شكل گيرد. وزير آموزش و پرورش با اشاره به تأكيد اين وزارتخانه مبني بر تشكيل كلاس‌ها در نوبت صبح، گفت: در يكي از استان‌ها بررسي كرديم و ديديم كه 140 مدرسه در اختيار ارگان‌هاي ديگر است و در استان تهران نيز 500 الي 600 مدرسه در نوبت عصر تشكيل مي‌شود كه تمام اين موارد بايد به حالت اصلي خود برگردند. حاجي‌بابايي ادامه داد: امسال 2 مدرسه در جنوب تهران انتخاب شده‌اند و يكي از آنها ضميمه «دبيرستان علامه حلي 1» و ديگري ضميمه «دبيرستان فرزانگان 1» شده است تا ظرفيت پذيرش دانش‌آموزان نخبه افزايش يابد. وي اضافه كرد: اگر بخواهيم در اين كشور فضاهاي آموزشي را به طور دقيق ساماندهي كنيم، جز موارد خاص حتي يك نفر نيز در نوبت عصر باقي نمي‌ماند. * مديران مدارس انتقال يافته به نوبت صبح سر كلاس نروند وزير آموزش و پرورش تأكيد كرد: هرگز اجازه ندهيد شخصي كه 10 الي 15 سال در نوبت عصر مدير بوده است به خاطر انتقال مدرسه به نوبت صبح مجبور باشد به كلاس برود، بلكه بايد از آنها در جايگاه‌هاي مديريتي مانند «مدير معاون» يا «مشاور» استفاده شده يا بازنشسته شده و افراد ديگري جايگزين آنها شوند؛ در هر صورت در اين طرح نبايد با جابه‌جايي مدير و معاون حرمت اشخاص و شأن مديريتي آنها شكسته شود. وي افزود: با انتقال كلاس‌هاي مدرسه‌اي از نوبت عصر به نوبت صبح، به همان ميزان سرانه نوبت عصر و نيروي انساني آن به نوبت صبح منتقل مي‌شود و گفته‌ايم كه به هر شهرستاني با توجه به جمعيت آن سرانه پرداخت شود. * اصلاح احكام استخدامي فرهنگيان براي رشد 10 درصدي حقوق حاجي‌بابايي اظهار داشت: بر اساس فرمول تعريف شده سرانه‌اي كه در استان‌ها قرار مي‌گيرد تا ميزان 70 درصد تأثير خود را به طور كامل نشان مي‌دهد و 30 درصد سرانه باقي‌مانده نيز براي تعادل‌بخشي به مديريت و رفع نيازهاي آني مدرسه اختصاص داده مي‌شود. وزير آموزش و پرورش يادآور شد: اصلاح احكام استخدامي فرهنگيان سراسر كشور بر مبناي رشد 10 درصدي حقوق و مزايا اخيرا انجام شده است. * پول كتاب را بدهيد تا از دانش‌آموزان نگيريم وي در ادامه با بيان اينكه برخي‌ها مي‌گويند در آموزش و پرورش عجله و شتاب مي‌شود، گفت: اگر روزي به اين نتيجه برسيم كه يكي از تصميمات ما اشتباه بوده است، رسماً به مردم اعلام مي‌كنيم و از آن تصميم بر مي‌گرديم. حاجي‌بابايي با اشاره به برخي از انتقادات نسبت به افزايش قيمت كتاب‌هاي درسي در سال تحصيلي جديد، تصريح كرد: 32 سال است كه انقلاب شده و 70 سال قبل از آن هم، قيمت كتاب‌ها را پشت جلد آن مي‌نوشتند؛ اين چيز جديدي نيست كه پول كتاب افزايش مي‌يابد و از دانش‌آموزان گرفته مي‌شود، اگر مي‌خواهيد از دانش‌آموزان پول كتاب را نگيريم، پول آن را بدهيد تا نگيريم. * گلايه از رسانه‌ها وزير آموزش و پرورش با اشاره به فيلم پخش شده در برخي سايت‌ها درباره تنبيه بدني دانش آموزان و حواشي ايجاد شده درباره آن، عنوان كرد: يك‌باره چشم خود را باز مي‌كنيم و مي‌بينيم كه در يك هفته آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي پشت سر هم فيلمي را پخش مي‌كنند كه در آن دو دانش آموز از عزيزان اهل سنت به دستور معلم همديگر مي‌زنند و بعد هم در داخل عده‌اي اسم «تنبيه بدني» بر آن مي‌گذارند و مي‌گويند چرا؟؛ دست شما درد نكند! وي ادامه داد: ما نه از آمريكا و نه از رژيم صهيونيستي هيچ توقعي نداريم، اما از سايت‌هاي داخل كشور توقع داريم؛ وقتي هم پاسخ مي‌دهيم به شدت عصباني مي‌شوند كه «چرا همه چيز را به آمريكا نسبت مي‌دهيد»؛ اين در حالي است كه نظام جمهوري اسلامي به اين جمع‌بندي رسيده است كه اين فيلم، توطئه آمريكاست. حاجي‌بابايي اضافه كرد: ممكن است در جايي اشكالي پيش بيايد، اما از تمام خبرنگاران و رسانه‌ها و اصحاب قلم خواهش مي‌كنيم كه حساسيت نظام تعليم و تربيت را بدانند؛ مثلاً وقتي كسي اعلام مي‌كند كه «اين تعداد دانش آموز معتاد در مدارس داريم» نمي‌داند كه با اين حرف تمام خانه نظام آموزش و پرورش را ناامن كرده است و اگر نه ما نمي‌گوييم كسي آموزش و پرورش را نقد نكند. وي در پايان تأكيد كرد: در آموزش و پرورش نه يك سر سوزن كار سياسي مي‌كنيم و نه اجازه مي‌دهيم كه كسي كار سياسي كند. * تقدير از رئيس جامعه خيّرين مدرسه‌ساز و رؤساي مجامع خيرين استان تهران در پايان اين مراسم يك قطعه تابلو فرش هنري از سوي وزير آموزش و پرورش به محمدرضا حافظي رئيس جامعه خيرين مدرسه‌ساز كشور به پاس تلاش‌ها و خدمات وي اهدا شد؛ همچنين رؤساي مجامع خيرين مدرسه‌ساز و ستاد‌هاي بزرگداشت مقام معلم در شهرستان‌هاي استان تهران نيز از سوي وزير آموزش و پرورش مورد تجليل قرار گرفتند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "