پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۱
کد مطلب: 40291
۱

مقررات جدید دانشگاه آزاد درباره اعمال نمرات مردودی در معدل

مقررات جدید دانشگاه آزاد درباره اعمال نمرات مردودی در معدل

به گزارش دانشگاه آزاد، فرهاد حسین زاده لطفی از ماموریت‌گرا شدن واحدهای دانشگاه آزاد در آینده خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار پرونده جذب هیات علمی در حال بررسی نهایی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین تغییرات آیین‌نامه‌ای در دوره‌های کاردانی و کارشناسی بی‌اثر شدن نمرات مردودی برای دانشجویان بود که در حال حاضر این موضوع اجرا می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تاکید کرد: همچنین بی‌اثر شدن نمرات مردودی دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورودی‌های مهر۹۵ به بعد مهم‌ترین تغییری بود که در آیین‌نامه آموزشی کارشناسی ارشد اتفاق افتاد.

حسین زاده لطفی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات رئیسه دانشگاه مقرر شد دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۴ به بعد اگر در یک درس بیش از یک بار نمره مردودی داشته باشد، تنها یک نمره مردودی در معدل دانشجو لحاظ شود.

وی عنوان کرد: آیین‌نامه جدید دانشجویان دوره دکتری تخصصی در خصوص آزمون جامع نیز ابلاغ شد که تمام مسائل بصورت منسجم در این آیین‌نامه آمده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار و ۸۰۲ عضو هیات علمی تمام‌ وقت، ۳۷ هزار و ۸۹۸ عضو هیات علمی نیمه‌ وقت و مدعو و جمعا ۶۹ هزار و ۷۰۰ عضو هیات علمی با دانشگاه آزاد همکاری می کنند.

حسین زاده لطفی گفت: هم‌اکنون ۳۰.۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند، این در حالی است که در دانشگاه‌های دولتی به ازای هر استاد واجد شرایط، ۲.۷ دانشجوی دکتری تخصیص یافته که در دانشگاه آزاد این شاخص تقریبا نصف ظرفیت اساتید دانشگاه‌های دولتی است.

وی اظهار داشت: در نتیجه هر استاد به طور همزمان پنج دانشجوی دکتری دارد که در سال جاری، ۵۳ درصد از کل تحصیلات تکمیلی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد افزود: امروز بیش از ۵ هزار عضو هیات علمی تمام وقت در این دانشگاه جذب شدند و بیش از ۲ هزار پرونده از فراخوان‌های گذشته در حال بررسی نهایی است.

حسین زاده لطفی گفت: با توجه به توقف تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به قطعی به مدت بیش از شش سال، تدبیری اندیشیده شد تا از سال جاری مجدد سامانه تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی راه‌اندازی شده و تمام اعضای هیات علمی واجد شرایط تبدیل وضعیت استخدامی می توانند تبدیل وضعیت شوند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد افزود: بدیهی است جذب دانشجو در آینده، مستلزم رعایت کیفیت در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه آموزشی است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شاخص نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۴۶ است که با برنامه‌ریزی انجام شده در برنامه پنج ساله ششم دانشگاه این نسبت به یک به ۳۷ ارتقا می‌یابد و مقرر شده طبق برنامه‌ ریزی‌ها در برنامه بعدی در انتهای سال ۱۴۰۴ این نسبت به یک به ۲۷ ارتقا یابد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تاکید کرد: در آینده باید با مدیریت رشته محل‌ها، واحدهای این دانشگاه را به سمت ماموریت‌گرایی سوق دهیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو