جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۴
کد مطلب: 40339
۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مطرح کرد؛

ضرورت تغییر ترکیب شورای عالی بیمه/راهکار افزایش رای وزارت بهداشت

ضرورت تغییر ترکیب شورای عالی بیمه/راهکار افزایش رای وزارت بهداشت

به گزارش خانه ملت، حیدرعلی عابدی در خصوص موضوعات مطرح شده مبنی بر ضرورت تغییر در ترکیب شورای عالی بیمه، اظهارداشت: شورای عالی بیمه برای تعیین تعرفه های خدمات درمانی تحت پوشش بیمه تصمیم گیری می کند، بنابراین در شرایطی که وزارت بهداشت باید در خصوص هزینه کرد منابع درمانی پاسخ دهد، می بایست اختیارات بیشتری به این وزارتخانه اختصاص داد.

وی افزود: در قانون برنامه ششم تصویب شد که وزارت بهداشت مکلف است به تمام افراد نیازمند مراقبت در منزل خدماتی را ارائه دهد، اما سازمان های بیمه گر تاکید می کنند که خدمات مراقبتی در منازل تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد؛ از این رو در این شرایط وزیر بهداشت باید پاسخ دهد.

عابدی با تاکید بر اینکه برای موارد این چنینی وزیر باید از اختیار عمل کافی برای اتخاذ رای مثبت در شورای عالی بیمه برخوردار گردد، تصریح کرد: در برخی شرایط مسئولان وزارت بهداشت مطرح می کنند به دلیل افزایش هزینه ها خدمات مربوط به پروتز زانو باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد اما در شورای عالی بیمه مسئولان مطرح می کنند که در مقابل تعداد بسیاری از کارگران نمی توانند پاسخ دهند؛ بنابراین در این شرایط وزارت بهداشت با کمبود منابع روبه رو می شود.

وی ادامه داد: بارها از  وزیربهداشت و مسئولان این وزارتخانه سئوال شده چرا در کتاب ارزش نسبی خدمات برخی تعرفه ها بسیار بالا است، پاسخ می دهند که شورای عالی بیمه این تعرفه ها را تصویب کرده است. بنابراین ترکیب اعضای شورای عالی بیمه را باید با هدف ایجاد توازن تغییر داد، یعنی اعضای شورای عالی بیمه به تناسب از بیمه ها، وزارت بهداشت و وزارت تعاون انتخاب شوند، بنابراین باید رای وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه افزایش پیدا کند.

عابدی با بیان اینکه انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت در مجلس آراء کافی راکسب نکرد، گفت: به لحاظ قوانین بالادستی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت قابل پیگیری است، ضمن اینکه با انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت یک رای به آرای وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه افزوده شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: اگر بتوان برای یک یا دو معاونت وزارت بهداشت حق رای در شورای عالی بیمه کسب کرد، می توان به افزایش آرای وزارت بهداشت در جلسات شورای عالی بیمه امیدوار بود.

مرجع : خبرگزاري مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند