کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم برپایی چادر در کنار ایستگاههای پلیس

فرزند خود را درخودرو تنها نگذارید!

26 اسفند 1395 ساعت 13:16

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: شهروندان هنگام ترک خودرو، فرزندان خود را در خودرو تنها نگذارند و از بسته بودن درب و شیشه ها مطمئن شوند.


سرهنگ رضا موذن روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هنگام ترک اتومبیل مطمئن شوید که سوئیچ در خودرو و درب و شیشه ها بسته است.
وی تاکید کرد: چنانچه برای خرید از خودرو خارج می شود، فرزند خردسال و نوجوان خود را داخل خودرو تنها نگذارید چرا که دیده شده برخی سارقان در زمان سرقت خودرو متوجه کودکی که درصندلی های عقب خوابیده، نشده اند و خودرو با این شرایط به سرقت رفته است.
وی توصیه کرد شهروندان خودروهای خود را درحین مسافرت در پارکنیک های مطمئن و عمومی پارک کنند و اگر خودرو به دلیل نقض فنی نیاز به کمک داشت، مراقب باشند که برخی افراد سودجو در داخل خودرو و پشت فرمان قرار نگیرند.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا افزود: شهروندان باید تمام وسائل مسافرت را داخل خودرو یا صندوق عقب جاسازی کرده و از باربند خودرو در اولویت دوم قرار گیرد.
سرهنگ موذن اضافه کرد: سرنشینان خودرو از به نمایش گذاشتن اشیای قیمیتی، کیف، وجه نقد، ساعت های گران قیمت، عینک، طلا و زیورآلات در داخل خودرو، خودداری کنند.
وی تاکیدکرد:چنانچه شهروندان قصد برپایی چادر دارند در کنار ایستگاه های امدادی پلیس و اماکن اسکان مسافر که بخش امینتی دارد، چادر بزنند و از قرار دادن اشیای قیمتی در پشت دیوارهای چادر که امکان برش و سرقت در زمان استراحت و شب هنگام وجود دارد، اجتناب کنند.
وی توصیه کرد حتما خودروها مجهز به قفل فرمان و سایر وسائلی امنیتی باشد که سرعت سرقت را به تاخیر می اندازد.
سرهنگ موذن به همسابه بانی در زمان مسافرت و ترک منزل تاکید کرد و گفت: باید ساختمان ها به چراغ تایمر دار، قفل های کامپیوتری، دوربین های مدار بسته ، نصب حفاظ در پنجره ها و طبقات هم کف، مسیر لوله های گاز و درب ورودی واحد ها به درب های کرکره ای مجهز باشند و در زمان ترک منزل، یکی از همسایه های مورد اعتماد را برای سرکشی به منزل انتخاب کنند.
وی افزود: باید طلا ، جواهرات و وجوه نقد را قبل از مسافرت به صندوق های امانات بانک بسپارند.

 

 


کد مطلب: 40393

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40393/فرزند-خود-درخودرو-تنها-نگذارید

میگنا
  https://www.migna.ir