کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تسلیت انجمن علمی روان‌پزشکان ایران برای درگذشت دکتر افشین یداللهی

26 اسفند 1395 ساعت 16:02

انجمن علمی روانپزشکان ایران در بیانیه‌ای درگذشت افشین یداللهی، روانپزشک و ترانه‌سرای نامی را به جامعه فرهنگی و روانپزشکی تسلیت گفت.


به گزارش میگنا در این بیانیه  آمده است:
عمر دست اوست اما جان تو جان من است
با تو پیمانی که بستم ذوق پنهان من است
خبر درگذشت همکار محبوب و سرشار از اندیشه و زندگی‌مان دکتر افشین یدالهی حکایتی نیست که واژه‌ها را توان تحمل آن باشد. این روان‌پز‌شک خوش‌نام که با طبعی سرشار و قریحه‌ای بی بدیل قله‌های رفیع ادبیات پارسی را درنوردیده بود. بی تردید از دلسوزترین و انسان دوست‌ترین انسان‌هایی بود که می‌توانیم در میان هم‌روزگاران خود بیابیم. این چهره فرهیخته چه خوش افتخاری داشت که با علم و هنر خود آرام بخش هم‌نوعان خود شد و مانند ادبیات در روانپزشکی نیز همواره با مردم مهربان و همراه بود و تا آخرین روزهای زندگی خود، رابطه خود با بیماران پردرد و محروم روانپزشکی را پاس‌داشت و در انجام طبابت در مناطق محروم پیش‌گام بود.

دکتر افشین یداللهی تا آخرین روزهای زندگی خود رسالت پاسداری از سلامت روان مردم را به دوش می‌کشید و همواره در مسیر ارتقاء سلامت روان جامعه در حرکت بود. نمونه بارز آن در اشعار "جان من جان تو است" و آلبوم اخیر وی"میفهممت" مشهود است. سروده و اجرای "جان من جان تو است" مفهوم عمیق رابطه پزشک بیمار و نگرانی‌های بیمار را با همدلی وصف ناپذیر و رویکردی واقع‌گرایانه با خود حمل می‌کند.
دکتر یداللهی عزیز همواره در تلاش‌های صنفی در کنار همکاران خود مشارکتی فعال داشت و حضور او در هیات مدیره منتخب انجمن علمی روانپزشکان ایران شاهد چنین مدعایی است.
دکتر یداللهی بی‌آن که نیازمند هیابانگ باشد نامی ماندگار در ذهن و زبان دانش و ادبیات معاصر به شمار می‌رود.
فقدان این عزیز ره‌سپرده را به مردم ايران، جامعه پزشكي، روانپزشكي و هنري ايران تسلیت می‌گوییم.
دكترمريم رسوليان
رييس انجمن علمي روانپزشكان ايران


کد مطلب: 40394

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40394/تسلیت-انجمن-علمی-روان-پزشکان-ایران-درگذشت-دکتر-افشین-یداللهی

میگنا
  https://www.migna.ir