شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - 25 Nov 2017
میگنا : معلم یک گنجینه‌ ناب است
تاریخ انتشار :
شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۹ -
25 Mar 2017
کد مطلب: 40448
۱

ميزان آجيل مورد نياز شما با تعداد دقيق در روز+ عكس

ميزان آجيل مورد نياز شما با تعداد دقيق در روز+ عكس
اگر می‌خواهید با مشکلاتی مانند بالارفتن وزن و چربی خون، بروز آکنه‌های پوستی، افزایش فشارخون، دندان درد و دل دردهای گوارشی در ایام عید مواجه نشوید باید در انتخاب آجیل و مصرف به اندازه آن دقت کنید.
 
دانه‌های آجیل دارای خواص درمانی بسیار زیادی هستند و مصرف آنها می‌تواند مانند یک مکمل درمانی سبب دریافت کلسیم، انواع ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌های ضروری بدن شود.
 
از جمله بهترین دانه‌های آجیل می‌توان بادام، گردو، فندق، بادام زمینی و بادام هندی، پسته، تخمه کدو و آفتابگردان را نام برد.
کارشناسان برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی ازمصرف بیش از حد دانه‌های آجیل توصیه می‌کنند افراد در گام اول آجیل خام و فاقد نمک و رنگ‌های مصنوعی مصرف کنند، همچنین پس ازمصرف آجیل حتما دندان‌های خود را مسواک بزنند، از فشار دادن و جویدن دانه‌های آجیل با دندان خودداری کنند، زیرا علاوه بر سایش دندان می‌تواند باعث ایجاد ترک و شکستگی دندان‌های دارای پوسیدگی شود.
 
آجیل‌های نمکی همچنین می‌توانند باعث بالا رفتن فشار خون به وی‍ژه در افراد مستعد به این بیماری شوند و به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مبتلایان به بیماری‌های کلیوی و نیز افراد دارای چربی و فشار خون بالا با احتیاط و تحت مشاوره پزشک متخصص از آجیل استفاده کنند.
 
شما می‌توانید برای اندازه گیری میزان مصرف هریک از دانه‌های آجیل مصرفی در طول روز از رژیم غذایی کف دست استفاده کنید و از کف دست خود به عنوان یک پیمانه برای مصرف به اندازه این خوراکی‌های خوش طعم و پرخاصیت استفاده کنید.
 
کارشناسان بادام هندی منبع خوبی از آهن، منیزیم و روی است و می‌تواند از کم خونی دربدن افراد جلوگیری کند، همچنین منیزیم موجود در بادام هندی می‌تواند خطر ابتلا به فراموشی و آلزایمر را در افراد کاهش دهد.
 
بادام درختی نیز یکی از مقوی‌ترین و پرخاصیت‌ترین دانه‌های اجیل است و مصرف آن باعث کاهش وزن و تناسب ادنام می‌شود، این دانه آجیل قند خون را کنترل می‌کند و مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه می‌شود، شما می‌توانید بادام را در آب خیس کنید تا فشار کمتری به دندان‌ها وارد شود.
 
پسته حاوی آر‍‍ژنین است و می‌تواند با انعطاف بخشیدن به عروق مانع از لخته شدن خود وبروز حملات قلبی وسکته مغزی درافراد شود، همچنین در پسته ویتامین E. وجود دارد که یکی از ویتامین‌های بسیار ضروری برای بدن است.
 
بادام زمینی هم یکی دیگر از پرخاصیت‌ترین دانه‌های آجیل است وسرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها برای سلامت بدن است و می‌تواند مانع از ابتلای فرد به انواع بیماری‌های عفونی و نیز قلبی عروقی شود، این دانه آجیل خوش طعم را می‌توان به همراه انواع غذا‌ها و حتی به صورت کبابی، بخار پز و تنوری نیز مصرف کرد.
 
مغز گردو نیز یکی دیگر از خوراکی‌های بسیار مفید است که با وجود آنکه در ظرف آجیل عید معمولاً قرار نمی‌گیرد، اما خواص درمانی فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
 
گردو حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها است که باعث محافظت از بدن دربرابر آسیب سلولی، بیماری‌های قلبی، سرطان و پیری زودرس می‌شود. این دانه همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که ماده‌ای مغذی برای تقویت عضلات بدن و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها است.
 
با مصرف به اندازه آجیل در هر روز می‌توانید سلامت قلب و عروق خود را حتی در سالمندی تامین کنید و از ابتلا به انواع بیماری‌ها مصون بمانید که میزان مصرف استاندارد این دانه ها به شرح زیر است: 

تصوير
منبع: food
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما

شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!