چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۱
کد مطلب: 40449
۱

چه کسی سیب اپل را گاز زده است؟!

چه کسی سیب اپل را گاز زده است؟!
به گزارش العالم؛ زمانی که استیو جابز به شرکت تبلیغاتی Regis McKenna مراجعه کرد تا نخستین لوگوی اپل را سفارش دهد هنوز تعداد افراد شاغل در اپل از سه نفر فراتر نمی‌رفت. شرکت تبلیغاتی Regis McKenna که در سیلیکون ولی تازه اسم و رسمی به هم زده بود وظیفه دیزاین لوگوی اپل را به یکی از طراحان جوان و تازه استخدام شده‌اش سپرد. او راب جانوف (Rob Janoff) بود.
 
سال ۱۹۷۷ بود و هنوز اپل قرار نبود اپل امروز باشد و راب جانوف هم به این فکر میکرد که چگونه لوگوی شرکتی را بسازد که قصد دارد کامپیوتر تولید کند. او لوگوی مشهور اپل را همزمان با اپل ۲ آماده کرد و تحویل داد. کل پکیچ برندینگ شرکت برای جانوف فقط دو هفته زمان برد و البته او هم هیچ تصوری از این نداشت که همین کار به مشهورترین کار تمام زندگی‌اش تبدیل خواهد شد. لوگوی اپل را جانوف از روی میوه سیب کشید و برای آنکه این سیب در همان نگاه اول سیب جلوه کند آن تکه معروف را از آن کند و کنار گذاشت تا این سیب به مشهورترین آیکون سیب تبدیل شود. بی سبب است اگر بخواهیم  به دنبال معنی خاص دیگری در لوگوی اپل بگردیم نام شرکت اپل بود و دیزاینر سعی داشت با لوگوی سیب همین نام را در ذهن مردم تداعی کند. او لوگوی اپل را به شکل رنگین کمانی کشید تا بیشتر جلوه کند و البته خود اپل هم همین رنگین کمان را برای مدت ۲۰ سال به عنوان رنگ لوگو حفظ کرد. از ۱۹۹۸ تا کنون چهاربار لوگوی اپل دچار تغییر شده است.
 
باب در کالور سیتی به دنیا آمد در حومه لس‌آنجلس و سپس تحصیلاتش را در دانشگاه سن حوزه به پایان برد. او ابتدا یک طراح صنعتی بود اما خیلی زود به این نتیجه رسید که گرافیک دیزاین برایش مسیر بهتری است.
 
بعد از پایان دانشگاه در ۱۹۷۰ کار خود را با شرکتهای تبلیغاتی که در سیلیکون ولی مشغول به کار بودند آغاز کرد و از جمله توانست یک موقعیت در شرکت Regis McKenna به دست بیاورد شرکتی که در پالو آلتو اسم و رسمی داشت. کارش آنقدر خوب بود که مدیر آتلیه او را برای کار پکیج یکی از مشتریان جدیدشان یعنی اپل فراخواند. انتخاب او بر اساس این بود که قبل از این هم او برای شرکتهای دیگری در سیلیکون ولی کار دیزاین انجام داده بود.
 
او پس از این به شرکتهای تبلیغاتی معتبری در نیویورک و شیکاگو رفت و روی دیزاین مجلات و تبلیغات تلویزیونی و برندینگ شرکتهای مختلف جهان متمرکز شد. او هم اکنون در شیکاگو زندگی می‌کند.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی