کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقاومت کمتر زنان نسبت به مردان در برابر آسیبهای مصرف موادمخدر و روانگردانها

28 فروردين 1396 ساعت 14:01

استاد دانشگاه پردیس تهران گفت: متولیان امور فرهنگی باید شرایطی را فراهم کنند تا در چارچوب فرهنگ اسلامی برنامه‌های نشاط آور برای عموم مردم اجرا شود تا به این وسیله افراد جامعه بویژه نوجوانان و جوانان اوقات فراغت مناسبی را بگذارنند


به گزارش ایسنا، سونیا قاسمی افزود: آموزش مهارت شاد بودن به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتقای بهداشت روانی موثر است و سبب جلوگیری از مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی میان قشر نوجوان و جوان کشور می‌شود.


وی با بیان اینکه نهادهایی از جمله وزارت‌خانه‌های بهداشت، رفاه، آموزش و پرورش، بهزیستی، صدا و سیما باید دوشادوش یکدیگر برای مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند، اظهار کرد: این نهادها با فراهم کردن بسترهای نشاط‌ آور برای افراد جامعه می‌توانند حلقه فعالیت تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر را تنگ کنند و نوجوانان و جوانان را از گرایش به اعتیاد سالم نگه دارند.


قاسمی ادامه داد: در حال حاضر روی آوردن زنان به مصرف مواد مخدر که با کشیدن سیگار و قلیان آغاز می‌شود به یک نگرانی و دغدغه تبدیل شده و در سال‌های اخیر گرایش دختران به استفاده از این مواد افزایش یافته است .


وی با اشاره به اینکه زنان از مقاومت کمتری نسبت به مردان در برابر آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر بویژه روان‌گردانها برخوردارند، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد افزایش آمار اعتیاد در کشور و بویژه در میان جوانان بوده‌ایم و دردناک‌تر آن است که در 10 سال گذشته شمار زنان آلوده به مصرف مواد مخدر افزایش یافته است .


این کارشناس ارشد امور زنان و خانواده افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که دلایل افزایش زنان به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی ناشی از تبلیغات گسترده در زیبایی اندام است و به نام داروهای لاغری و یا چاقی عرضه می‌شود .


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، قاسمی تصریح کرد: در حالیکه داروهای لاغری و چاقی، زیبایی اندام حاوی مواد مخدر صنعتی و شیمیایی هستند و زنان را آلوده می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: به دلیل ضرورت آگاهی بخشی به خانواده‌ها و زنان درباره مضرات این دارو ها اهمیت زیادی دارد و باید در این زمینه با قدرت اقدامات پیشگیرانه را انجام داد تا بتوان در مقابل این تبلیغات مخرب و پیامدهای پس از آن ایستادگی کرد.

 

 

 


کد مطلب: 40629

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40629/مقاومت-کمتر-زنان-نسبت-مردان-برابر-آسیبهای-مصرف-موادمخدر-روانگردانها

میگنا
  https://www.migna.ir