جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۱
کد مطلب: 40629
۱

مقاومت کمتر زنان نسبت به مردان در برابر آسیبهای مصرف موادمخدر و روانگردانها

مقاومت کمتر زنان نسبت به مردان در برابر آسیبهای مصرف موادمخدر و روانگردانها

به گزارش ایسنا، سونیا قاسمی افزود: آموزش مهارت شاد بودن به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتقای بهداشت روانی موثر است و سبب جلوگیری از مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی میان قشر نوجوان و جوان کشور می‌شود.


وی با بیان اینکه نهادهایی از جمله وزارت‌خانه‌های بهداشت، رفاه، آموزش و پرورش، بهزیستی، صدا و سیما باید دوشادوش یکدیگر برای مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند، اظهار کرد: این نهادها با فراهم کردن بسترهای نشاط‌ آور برای افراد جامعه می‌توانند حلقه فعالیت تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر را تنگ کنند و نوجوانان و جوانان را از گرایش به اعتیاد سالم نگه دارند.


قاسمی ادامه داد: در حال حاضر روی آوردن زنان به مصرف مواد مخدر که با کشیدن سیگار و قلیان آغاز می‌شود به یک نگرانی و دغدغه تبدیل شده و در سال‌های اخیر گرایش دختران به استفاده از این مواد افزایش یافته است .


وی با اشاره به اینکه زنان از مقاومت کمتری نسبت به مردان در برابر آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر بویژه روان‌گردانها برخوردارند، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد افزایش آمار اعتیاد در کشور و بویژه در میان جوانان بوده‌ایم و دردناک‌تر آن است که در 10 سال گذشته شمار زنان آلوده به مصرف مواد مخدر افزایش یافته است .


این کارشناس ارشد امور زنان و خانواده افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که دلایل افزایش زنان به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی ناشی از تبلیغات گسترده در زیبایی اندام است و به نام داروهای لاغری و یا چاقی عرضه می‌شود .


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، قاسمی تصریح کرد: در حالیکه داروهای لاغری و چاقی، زیبایی اندام حاوی مواد مخدر صنعتی و شیمیایی هستند و زنان را آلوده می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: به دلیل ضرورت آگاهی بخشی به خانواده‌ها و زنان درباره مضرات این دارو ها اهمیت زیادی دارد و باید در این زمینه با قدرت اقدامات پیشگیرانه را انجام داد تا بتوان در مقابل این تبلیغات مخرب و پیامدهای پس از آن ایستادگی کرد.

 

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.