کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضایت شغلی معلمان از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت آموزش و پرورش است

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

12 ارديبهشت 1396 ساعت 10:38

در پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم آمده است: انگیزه‌مندی و رضایت شغلی معلمان از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت و پیشرفت آموزش و پرورش است..


به گزارش ميگنا، دكتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت سال 96 پیامی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: «بهار» که به میانه می‌رسد، در اُردیبهشتی‌ترین روزهای سال، نمادین روزی در تقویم یادها و خاطره‌ها نقش می‌بندد که مزیّن به زیور علم و زینت معلّم است.

بار دیگر «دوازدهم اردیبهشت» با تمام آرایه‌های بهشتی از راه می‌رسد و صحیفه سبز معرفت با نسیم نور ورق می‌خورد. از آنجا که تمام ایرانیان در هر جای و جایگاهی، دانش و بینش خود را وامدار تلاش معلمان و مربیان می‌دانند، در چنین ایّامی به پاس مساعی این قشر فهیم و فرهیخته به پا می‌خیزند و آیین پاسداشت معلّم و معلّمی را به پا می‌دارند.

درگرامیداشت هفته معلم که مزین به نام «علّامه شهید، مرتضی مطهری» (ره ) است، باید این توجه مجدد را معنا بخشیم و از خِردورزی، آزاداندیشی، دانش پژوهی و دین مداری او به عنوان یک « معلّمِ مصلح » بیاموزیم و بیاموزانیم.

در ادامه این پیام آمده است: به یقین جامعه کنونی ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند «تسرّی خِرَد» و «تسلّط اخلاق» است؛ و بی گمان این مهّم زمانی تحقق می‌یابد که همگان برای ساحت ارزشمند تعلیم و تربیت و جایگاه ارجمند معلّم و مربی، فراتر از آیین‌ها و عادات رسمی، شأن و منزلت قائل شده، مسیری را طی کنند که مقوله خطیر آموزش و پرورش به «گفتمان ملّی» تبدیل شود.

اینجانب بر این باورم که تعالی و توسعه آموزش و پرورش جز در سایه مساعی همه جانبه مردم و حاکمیت و تقسیم کار ملّی محقق نخواهد شد و انگیزه‌مندی و رضایت شغلی معلمان که دولت تدبیر و امید مجدّانه به دنبال تحقق آن بوده و هست، از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت و پیشرفت آموزش و پرورش است.

در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شما فرهنگیان عزیز و تبریک این ایام فرخنده، امیدوارم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، ‌در سایه سار همدلی، همزبانی و همیاری عموم هموطنان عزیز، به ویژه شما آموزگاران، دبیران، مربیان و مدیران ساعی و صبور و نیز حضور سازنده‌تان در تمامی عرصه‌ها، ‌به ویژه در عرصه سرنوشت ساز «انتخابات 29 اردیبهشت»، بار دیگر شاهد تبلور بلوغ سیاسی و تجلّی نبوغ اجتماعی ایرانیان همیشه سربلند در تعمیق و توسعه عنصر حیات‌بخش و سعادت آفرین «مردم سالاری دینی» باشیم.


کد مطلب: 40739

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40739/پیام-وزیر-آموزش-پرورش-مناسبت-هفته-بزرگداشت-مقام-معلم

میگنا
  https://www.migna.ir