کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتایج یک مطالعه نشان می دهد؛

ارتباط صرع خاموش با علائم آلزایمر

14 ارديبهشت 1396 ساعت 8:21

طبق یافته های یک مطالعه کوچک، صرع خاموش یا تشخیص داده نشده ممکن است در برخی علائم مرتبط با بیماری آلزایمر نظیر گیجی و سردرگمی نقش داشته باشد.


میگنا: حملات ناشی از بیماری صرع در هیپوکامپ، بخشی از مغز که در تثبیت خاطرات نقش دارد، روی می دهد. محققان بر این باورند درمان صرع می تواند به کنترل آلزایمر یا کُند کردن روند آن کمک کند.

این مطالعه فقط شامل دو زن بود که هردو در دهه ۶۰ زندگی شان دارای علائم مرتبط با بیماری آلزایمر بودند. این دو زن دارای حالات سردرگمی و گیجی بودند یا سوالات مشابه را چندین بار تکرار می کردند.

تصاویر مغزی و تست مایع مغزی-نخاعی آنها نشان داد که آنها مبتلا به آلزایمر هستند اما نوسانات در علائم زنان بسیار چشمگیرتر از حد معمول بود. هیچ یک از این زنان دارای سابقه حملات ناشی از صرع نبودند. اما بعد از بررسی فعالیت مغزی این زنان به مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت مشخص شد فعالیت شبه تشنج در هیپوکامپ این زنان اتفاق افتاده است. به طوریکه در یکی از زنان، سه بار حمله صرع در طول خواب اتفاق افتاده بود. محققان داروهای ضدتشنج برای این زنان تجویز کردند.
یک سال بعد، زنان فقط یک بار دچار سردرگمی شدند که آن هم زمانی بود که دوز دارویی شان را فراموش کرده بودند. با این حال محققان عنوان می کنند باید مطالعه بیشتری در این زمینه و بر روی افراد بیشتری صورت گیرد.

منبع: مهر


کد مطلب: 40753

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40753/ارتباط-صرع-خاموش-علائم-آلزایمر

میگنا
  https://www.migna.ir