کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هدف ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره

طرح محب بین آسیب‌دیدگان حادثه معدن آزادشهر اجرا می‌شود

14 ارديبهشت 1396 ساعت 17:46

طرح محب (مشاوره و حمايت رواني در بلاياي طبيعي) يک برنامه با رويکرد اجتماع‌محور است که تلاش مي‌کند با دادن آموزش و آگاهي‌هاي لازم به مردم و تشويق آنها به تشکيل گروه‌هايي با استفاده از توانايي‌هاي محلي، آنها را در برابر عوارض پس از حادثه به ويژه بحران‌هاي روحي، رواني و اجتماعي آن ايمن کند.


میگنا: علی رضا قربانی که به همراه تیم حامی روانی سازمان بهزیستی در محل وقوع حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر حضور دارد، اظهار داشت: طرحی به نام محب از طرف بهزیستی استان برای مداخله در بحران و حمایت های روانی اجتماعی از آسیب دیگان در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه، این تیم عازم محل حادثه می‎شود.

این تیم کارشناسی با حضور در محل حادثه و جداسازی و غربالگری و ارزیابی سنجش بروز آسیب و خطر به افراد آسیب دیده، مشاوره روانی می‌دهد.
مسئول تیم حامی روانی بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: این تیم شامل روانشناس بالینی، مددکار و 2 تیم روانشناسی می‌شود و حداقل یک هفته برای افراد آسیب دیده و آسیب‌پذیر مشاوره ارائه داده تا این افراد به شرایط مناسب روحی برسند.

قربانی اظهار کرد: اقدام مهمی که این طرح انجام داده شده آموزش افراد در شهر اینچه برون برای شرایط بحرانی بوده و این سبب می‌شود تا در مواقع حوادث غیرمترقبه، مردم شرایط و آگاهی خاص را داشته و بتوانند تا رسیدن نیروهای امدادی بحران موجود را مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: لازم است افرادی که این طرح‎ها را آموزش می‎دهند یا آموزش می‌بینند جدی تر برخورد کنند، زیرا خطر و بحران همیشه در کمین است و ما نباید تنها در مواقع حوادث به فکر مدیریت بحران باشیم بلکه از قبل آگاهی و تجربه لازم را کسب کنیم.
گفتنی است ظهر دیروز چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که تاکنون اجساد 22 نفر از کارگران جان باخته بر اثر این حادثه از معدن خارج شده است. بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.


کد مطلب: 40756

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40756/طرح-محب-بین-آسیب-دیدگان-حادثه-معدن-آزادشهر-اجرا-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir