کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بینی استفان هاوکینگ؛

۱۰۰ سال دیگر کار زمین تمام می شود

19 ارديبهشت 1396 ساعت 11:43

استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور در تازه ترین پیش بینی خود مدعی شده که انسان نمی تواند بیشتر از ۱۰۰ سال دیگر بر روی زمین زندگی کند و باید به فکر مهاجرت از آن باشد.


به گزارش تک تایمز، وی معتقد است روند تخریب محیط زیست به گونه ای است که به طور جدی وضعیت کره زمین را تهدید می کند و باید از فناوری های جدید فضایی به منظور حمل و نقل سریع انسان و یافتن سیارات قابل سکونت برای بشر استفاده کرد.

به گفته هاوکینگ مهم ترین تهدیدات کره زمین عبارتند از تغییرات آب و هوایی، ازدیاد جمعیت، بیماری های واگیردار و سقوط مکرر شهاب سنگ ها.

وی اظهار امیدواری کرده انسان ها طی سال های آینده بتوانند به زندگی بین سیاره ای عادت کنند و وسایل نقلیه فضایی بدین منظور کاملا آماده شوند.

هاوکینگ پیش از این و در سال ۲۰۱۶ پیش بینی کرده بود انسان ها می توانند هزار سال دیگر بر روی کره زمین زندگی کنند. اما طی کمتر از یک سال وی پیش بینی خود را به شکل نگران کننده ای تغییر داده است.

وی معتقد است پیشرفت در زمینه ستاره شناسی، زیست شناسی و صنعت هوا فضا سفر انسان ها به کره مریخ را ممکن خواهد کرد. انسان ها فرصت خواهند داشت طی مدت انجام این سفرها به خواب زمستانی بروند و در مقصد از خواب بیدار شوند.

این فیزیکدان معتقد است تسخیر ماه و مریخ توسط انسان ها می تواند از محو نوع بشر بر روی کره زمین جلوگیری کند و مریخ باید هدف بعدی انسان ها برای تسخیر و استعمار باشد.

منبع: خبرگزاري مهر


کد مطلب: 40802

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40802/۱۰۰-سال-دیگر-کار-زمین-تمام-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir