کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با رقابت ۱۰ هزار داوطلب؛

آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی برگزار شد/ انتشار کلید در یکشنبه

4 خرداد 1396 ساعت 15:23

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، روانشناسی بالینی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ وزارت بهداشت امروز پنجشنبه چهارم خرداد ۹۶ با رقابت ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب برگزار شد.


به گزارش میگنا، این دوره از آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) به منظور دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های روان شناسی بالینی،اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی و همچنین گروه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر باهم رقابت می کنند.

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ به صورت متمرکز توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی در ۸ شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان و کرمانشاه برگزار شده است.

کلید اولیه ساعت ۱۸ به بعد روز ۷ خرداد ۹۶ منتشر می شود و مهلت ارسال اعتراض به سؤالات آزمون (فقط به صورت اینترنتی) تا ۹ خرداد است.

کلید نهایی ساعت ۱۸ به بعد روز ۲۰ خرداد منتشر می شود.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی با آزمون کتبی و بررسی سوابق سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت می گیرد.

در دکتری تخصصی سهم آزمون کتبی ۵۰ درصد، سهم سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، سهم مصاحبه علمی ۳۰ درصد است.

در دکتری پژوهشی سهم آزمون کتبی ۳۰ درصد، سهم سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد، سهم مصاحبه علمی ۳۰ درصد و سهم تهیه طرح واره ۲۰ درصد است.

آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت تستی، توسط وزارت بهداشت و آزمون شفاهی (مصاحبه) برای دوره دکتری تخصصی توسط مناطق آمایشی (دانشگاه ها) و برای دوره دکتری پژوهشی توسط سازمانها / مؤسسات و دانشگاه های علوم پزشکی مجری دوره دکتری پژوهشی برگزار خواهد شد.

از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حدنصاب نمره لازم را ( با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفیت آن رشته انتخاب می شوند و بر اساس اولویت نمره کتبی و انتخاب محل به مناطق آمایشی معرفی خواهند شد.

مرحله دوم آزمون (مصاحبه) در مناطق ۱۰ گانه آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

مناطق دهگانه آمایشی :

منطقه آمایشی ۱: بابل، سمنان، شاهرود، گلستان، مازندران

منطقه آمایشی ۲: ارومیه، تبریز

منطقه آمایشی ۱: کردستان، کرمانشاه، همدان

منطقه آمایشی ۴: اهواز

منطقه آمایشی ۵: شیراز، بندرعباس

منطقه آمایشی ۹: زنجان، قزوین، قم

منطقه آمایشی ۹: اصفهان، شهرکرد، کاشان، یزد

منطقه آمایشی ۸: کرمان

منطقه آمایشی ۷: بیرجند، مشهد

منطقه آمایشی ۱۰ : ارتش، انستیتو پاستور ایران، ایران، بقیة الله(عج)، تهران، جهاد دانشگاهی – رویان، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، شهیدبهشتی، علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه آزاد اسلامی - واحدهای علوم دارویی و علوم تحقیقات.

 منبع: مهر


کد مطلب: 40934

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40934/آزمون-دکتری-تخصصی-علوم-پزشکی-برگزار-انتشار-کلید-یکشنبه

میگنا
  https://www.migna.ir