جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۹
کد مطلب: 40939
۱

پاسخ دبیرخانه شورای آموزش پزشکی به اعتراض جمعی از متخصصین پاتولوژی

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی برگزاری این دوره می‌تواند نیاز کشور به افراد مناسب برای مسؤولیت آزمایشگاه‌ها را در شبکه ارائه خدمات سلامت کشور برطرف کند.


متن این اطلاعیه که پیرو تجمع جمعی از متخصصین پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی مقابل سازمان نظام پزشکی در اعتراض به آنچه که امکان تاسیس آزمایشگاه پاتولوژی توسط فارغ‌التحصیلان برخی رشته‌های علوم پایه می‌خواندند، منتشر شده است، بدین شرح است:

«طبق تبصره 2 ماده 4 قانون نحوه اداره آزمایشگاه‌ها مصوب مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملزم به ارتقای توانمندی دانش‌آموختگان دوره‌های تخصصی رشته‌های تحصیلی علوم آزمایشگاهی، با برگزاری دوره‌های تکمیلی تخصصی بوده و چارچوب نحوه برگزاری این دوره‌ها توسط وزارت بهداشت تدوین شده است.

طبق این مصوبه و با بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده، افرادی که در یکی از رشته‌های علوم آزمایشگاهی بالینی شامل ایمنی‌شناسی، انگل‌شناسی پزشکی، باکتری‌شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، میکروب‌شناسی پزشکی، قارچ‌شناسی پزشکی، ویروس‌شناسی پزشکی، هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون دارای دکترای تخصصی (PhD) و یا تخصص بوده و پس از فراغت از تحصیل دارای حداقل 4 سال سابقه کار در رشته تخصصی خود باشند، مجاز خواهند بود در صورت قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه وارد دوره تکمیلی شوند».

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، سوالات آزمون کتبی از مباحث تشخیص آزمایشگاهی بالینی کتب مرجع هریک از رشته‌های فوق‌الذکر و آزمون مصاحبه مبتنی بر سوابق شغلی و علمی داوطلبان خواهد بود. در طی دوره نیز افراد ملزم به طی‌کردن تمام دروس تئوری و عملی مرتبط هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی