جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۹
کد مطلب: 40974
۱
۲

12 رشته دانشگاهی که آینده شغلی را تضمین می‌کنند

12 رشته دانشگاهی که آینده شغلی را تضمین می‌کنند

به گزارش تلگراف، امروزه دانشجویان شهریه‌های بالا و هزینه گزاف زندگی را متحمل می‌شوند تا بعد از فارغ‌التحصیلی به بهترین جایگاه برسند و در این بازار سخت و کمبود شغل با مدرک تحصیلی‌شان از جایگاه خوبی در آینده برخوردار شوند.

اینجا می‌خواهیم فهرستی از 12 سرفصل برتر از رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها را که بازار کار خوبی در بریتانیا داشته اند، از آخر به اول به شما معرفی کنیم.

12. رشته‌های تاریخ و فلسفه

شاید غافلگیرکننده‌ترین مورد در میان این 12 مورد همین رشته تاریخ و فلسفه باشد. رشته‌هایی که توانستند رشته‌هایی چون فیزیک و علوم کامپیوتر را پشت‌سر بگذارند.

87.7 درصد از فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها حداکثر 6 ماه پس از اتمام درسشان صاحب شغل شده‌اند. این آمار در سال 2013، 85.4 درصد بوده است.

11. رشته‌های مهندسی و فناوری

کارشناسان فنی همیشه موجب رشد مشاغل بنیادین (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) بوده‌اند.

این دسته از فارغ‌التحصیلان در سال‌های 2014 تا 2015 با آمار 87.8 درصدی تصاحب شغل حداکثر پس از گذشت 6 ماه از فارغ‌التحصیلی، در رتبه یازدهم این فهرست قرار گرفته‌اند.

10. هنرهای خلاق و طراحی

یکی دیگر از موارد غافلگیرکننده این فهرست با آمار 87.9 درصدی تصاحب شغل، رشته‌های هنرهای خلاق و طراحی که شامل رشته هنر، طراحی و هنرهای نمایشی است.

9. زبان‌های خارجه

یادگیری زبان خارجی افق روشنی را برای تصاحب یک شغل مناسب پیش روی شما قرار می‌دهد، به طوری که بالغ بر 88 درصد از کسانی که به یک زبان خارجی مسلط بوده‌اند در سال‌های 15-2014 مشغول به کار شده‌اند.

8. بیزنس و مدیریت اداری

با گرفتن مدرک در این رشته‌ها به هیچ عنوان نگرانی از بابت آینده شغلی نخواهید داشتف چراکه 88.3 درصد از فارغ‌التحصیلان این رشته در سال‌های 15-2014 صاحب شغل شده‌اند.

7. علوم زیستی

89.2 درصد از کسانی که در رشته علوم زیستی فارغ‌التحصیل شده‌اند در سال‌های 15-2014 جذب صنایع مربوطه که هر روزه در حال گسترش نیز هست شده‌اند.

6. وکالت

اگر بخواهیم از یک رشته نام ببریم که همیشه موقعیت شغلی و درآمد خوبی داشته است، آن رشته حتما وکالت است.

امروزه نیز چنین است، زیرا 89.9 درصد از دانشجویان فارغ‌التحصیل این رشته مشغول به کار هستند.

5. معماری و نقشه‌کشی

90.1 درصد از معماران و فارغ‌التحصیلان نقشه‌کشی حداکثر 6 ماه پس از اخذ مدارکشان جذب کار شده‌اند.

4. آموزش

رتبه آموزش در این فهرست نشان‌دهنده نیاز بالای جوامع به معلمان است. 94.4 درصد معلمان به محض فارغ‌التحصیلی مشغول به کار می‌شوند.

3. رشته‌های وابسته به دارو

این رشته‌ها شامل علوم زیست پزشکی (بیومدیکال-Biomedical) و عصب‌شناسی می‌شود که آمار قابل توجه جذب 95.3 درصدی فارغ‌التحصیلان را داراست.

2. دامپزشکی

با در نظر گرفتن رشته دامپزشکی مستقل از پزشکی، این رشته با 95.9 درصد جذب فارغ‌التحصیلان از بازار فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

1. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی

و اما شماره یکِ این فهرست قابل پیش‌بینی بود. پزشکی و دندانپزشکی با بازار کاری قابل توجه با آمار 96.6 درصدی استخدام فارغ‌التحصیلان در صدر این فهرست قرار گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال‌های 2016 و 2017 پیشرفت داشته باشد.

این رتبه‌بندی طبق آخرین آمار پایگاه "رشته‌یاب دانشگاهی" تلگراف اعلام شده است.

منبع: ايسنا

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
این که مال انگلستانه. لطفا رشته هایی که توی ایران آینده دارند رو هم بزنید
سلام خدمت میگنای گرامی، به نظر میرسه که این مطلب مخاطبانش بیشتر کشورهای اروپای غربی، امریکای شمالی و تعدادی از کشورهای شرق اسیا مثل ژاپن،کره جنوبی و سنگاپور باشه. این رشته ها رشته های پولسازی هستند اما در مورد ایران خودمون به یک چند نکته باید توجه کنیم ؛ رشته هایی که مرتبط به با سلامت انسان هستند ( تمام رشته های گروه علوم پزشکی:طبابت، علوم آزمایشگاهی،اتاق عمل، بهداشت و....) داروسازی و علوم دارویی بهترین موقعیت را داشته و دارند و خواهند داشت چون تا زمانی که روی این سیاره انسان هست بی شک نیاز به علوم پزشکی اساسی ترین و مهم ترین نیاز بشر در صدر اولویت هایش خواهد بود. در نتیجه شایعاتی که هر از چندگاهی عنوان می شود پزشکی خوب نیست و.... که تماما دروغ های شاخداری است که هنوز هم نمیتوانم درک کنم چرا یک عده این حرف ها را میزنند و یک عده چطور و چقدر ساده هم باور میکنند!! بعد از رشته های علوم پزشکی و علوم دارویی رشته حقوق و شغل وکالت بهترین موقعیت کاری را در کشور ما داراست موقعیت وکالت به قدری عالی است که نیازی به توضیح نیست امیدوارم متقاضیان ورود به دانشگاه تحت تاثیر شایعات که وکالت خوب نیست و بازارکار ندارد و اشباع شده است و... قرار نگیرند انسان بعد از پزشک به وکیل نیاز دارد فراموش نکنید. دیگر رشته هایی که در لیست این مقاله امده همخوانی چندانی با کشور ما ندارد کار اموزش فقط و فقط در شهرهای بزرگ انهم در موسسات عریض و طویل کنکوری برای دروسی مثل ریاضی و فیزیک و زیست است که البته با کم شدن متقاضیان و دیگر شرایط کنکور و صد البته زیاد شدن دست اینده ای ندارد. از رشته های علوم زیستی هم تنها رشته های ژنتیک بیوتکنولوژی رشته های خوب و آینده داری هستند وگرنه رشته هایی مثل زیست عمومی و علوم گیاهی و جانوری تعریفی ندارند. مابقی رشته های موجود در لیست هم سرنوشتشان سرنوشت دیگر رشته هاست یعنی بیکاری و ازهمه موارد عجیب تر وجود شغل برای رشته های تاریخ و فلسفه است!!! چیزی که تنها در تخیل یافت می شود.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .