جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۲
کد مطلب: 40981
۱

تصویب طرح جهانی مبارزه با دمانس در مجمع جهانی بهداشت

تصویب طرح جهانی مبارزه با دمانس در مجمع جهانی بهداشت
به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان جهانی بهداشت، شرکت کنندگان در نشست مجمع جهانی بهداشت روز گذشته (29 می/ 8 خرداد) برنامه اقدام جهانی را در مورد واکنش های ملی بهداشتی به بیماری دمانس در بازه زمانی 2017 تا 2025 تصویب کرده و متعهد شدند راهبردهای ملی فعالانه و طرح های اجرایی را توسعه دهند.

اهداف این طرح جهانی، علاوه بر کاهش عواقب دمانس بر جوامع و کشورها، بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دمانس، خانواده های این بیماران و افرادی است که از انها مراقبت می کنند. حوزه های اقدام شامل کاهش خطر ابتلا، تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران، فناوری های نوآورانه و تحقیقاتی و توسعه فضاهای حمایتگرانه برای مراقبان است.

شرکت کنندگان در مجمع از دبیرخانه سازمان جهانی بهداشت خواستند حمایت های فنی، ابزار و راهنمایی های لازم را برای کشورهای عضو ارائه دهد؛ همزمان این کشورها طرح های ملی و منطقه ای/یا زیرملی خود را برای اجرای طرح تحقیقاتی جهانی در مورد دمانس توسعه می دهند.

شرکت کنندگان اهمیت برنامه نظارتی جهانی دمانس در سازمان بهداشت جهانی را به عنوان نظام نظارتی پیشرفت ها در دو سطح ملی و جهانی به رسمیت می شناسند.

هیات های نمایندگی کشورها همچنین بر ضرورت تلفیق رویکردهای اجتماعی و بهداشتی و هماهنگی اقدامات مرتبط با مبارزه با دمانس و راهکارهای رویارویی با دیگر جنبه های بهداشت روانی و سایر بیماری های غیرواگیر و روند سالمندی تاکید دارند. آنها همچنین بر اهمیت اطمینان از احترام به حقوق انسانی افراد مبتلا به دمانس هم در زمینه طرح های در حال توسعه و هم در مورد اجرای آنها تصریح کردند.
برآورد می شود در سراسر جهان 47 میلیون نفر به دمانس مبتلا هستند و تقریبا هر ساله 9 میلیون و 900 هزار نفر به آمار مبتلایان به این بیماری افزوده می شود. نزدیک به 60 درصد افراد مبتلا به دمانس در کشورهای با سرانه درآمد کم یا پایین زندگی می کنند.

مترجم: منصوره شوشتری - ايرنا

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.