چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۲
کد مطلب: 4105
۰

26 بيمارستان تهران بزرگ به نوعي از پذيرش طلبه ناهي اجتناب كردند

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به حادثه‌اي كه طي هفته گذشته براي طلبه ناهي از منكر رخ داد گفت: 26 بيمارستان تهران بزرگ به نوعي از پذيرش اين بيمار اجتناب كردند و اميدواريم آزمون توانمندي‌هاي اخلاقي پزشكان را شاهد باشيم. به گزارش  فارس، محمدرضا رزاقي صبح پنج‌شنبه در مراسم افتتاحيه طراحي سوالات سي‌امين دوره آزمون ارتقاي گواهينامه تخصصي باليني كه در تالار ابن سيناي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي برگزار شد ضمن خير مقدم به معاونين و اساتيد ديگر دانشگاه‌هاي علوم پزشكي شركت كننده در اين آزمون اظهار داشت: در مجموع 1120 نفر در رشته‌هاي مختلف پزشكي در آزمون ارتقا و گواهينامه تخصصي باليني دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي شركت مي‌كنند كه 355 نفر براي ارتقا و گواهينامه همزمان، 48 نفر متقاضي همزمان دستياري و گواهينامه و 307 نفر هم متقاضي امتحان گواهينامه تخصصي و مابقي فقط براي ارتقا شركت مي‌كنند.
رزاقي در ادامه با ابراز خرسندي از اينكه امكان ارزيابي علمي دستياران به دانشگاه‌‌هاي علوم پزشكي واگذار شده است افزود: اميدواريم با وجود تجربياتي كه در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي داريم با موفقيت اين مرحله گذار طي شود و در آينده شاهد تمركز زدايي آزمون‌هايي از اين دست در مركز بوده و از تجميع و اتلاف وقت اساتيد در شهرستانها در آينده كاسته شود.
وي در بخش ديگر سخنان خود گفت: اين آزمون، آزمون توانمندي‌هاي علمي يك دانش آموخته است اما اميدواريم برگزاري ازمون توانمندي‌هاي اخلاقي پزشكان را شاهد باشيم.
وي با اشاره به حادثه‌اي كه طي هفته گذشته براي طلبه ناهي از منكر رخ داد گفت: متاسفانه 26 بيمارستان تهران بزرگ به نوعي از پذيرش اين بيمار اجتناب كردند و نهايتا در آخر پس از طي مراحلي و سپردن وجهي نامبرده را بستري مي كنند.
رزاقي ادامه داد: اينكه آزمون تخصصي برگزار كنيم شرط لازم ما هست ولي خدمت رساني به بيمار با شرايط اورژانسي و خاص واجب كفايي است.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: مسئولان رده بالاي وزارت بهداشت هنوز پيگير مسئله هستند كه چرا در مراكز پزشكي ما كه افتخارشان تربيت نخبه‌هاي پزشكي است بايد اينگونه كوتاهي شود. بايد بينديشيم و واكاوي كنيم كه چگونه افراد را آموزش دهيم كه فقط اندوخته علمي تنها نداشته باشند بلكه اندوخته اخلاقي هم همراه باشد كه بر اساس آن به بيماران خدمت كنند و ديگر شاهد حوادث اين‌چنيني در بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي نباشيم. تعلیق دو پزشک خاطی از کار / اعتراف معاون وزیر بهداشت
برخورد با بیمارستانهای خاطی در پذیرش طلبه مضروب، اعتراف معاون وزیر بهداشت به شکست طرح جمع آوری سیگار از دکه های مطبوعاتی، نامه متخصصین صنعت دارو به رسانه ها و... از جمله رویدادها و اخبار حوزه سلامت در این هفته بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حوزه سلامت در این هفته شاهد رویدادها و اخبار گوناگونی بوده است که چکیده ای از مهمترین آنها را مرور می کنیم. تعلیق از کار برای دو پزشک خاطی در پذیرش طلبه جوان پس از اینکه مشخص شد تعدادی از بیمارستانهای دولتی تهران در پذیرش طلبه جوان آمر به معروف که توسط اراذل و اوباش مضروب شده بود، کوتاهی کرده اند، وزارت بهداشت در اقدام ضرب العجلی، دو نفر از پزشکان خاطی که آن شب کشیک بوده اند را به مدت 18 ماه از کار معلق کرد.  
البته این تمام ماجرا نبود و دوستان این طلبه جوان نسبت به 25 بیمارستان دولتی و خصوصی اعلام شکایت کرده و در همین ارتباط نامه ای را به معاون درمان وزارت بهداشت نوشته اند و رونوشت شکایت را به رسانه ها دادند.   مادر علي خليلي طلبه مجروح هنگام ملاقات با فرزندش در بخش آي سي يو بيمارستان عرفان تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو