کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نسخه افسردگی پس از زایمان را با این ترفندها بپیچید

3 تير 1396 ساعت 1:01

افسردگی پس از زایمان یک مشکل شایع در برخی از نومادران است که در صورت عدم درمان می‌تواند به یک مشکل مزمن و مقاوم به درمان تبدیل شود و برای جلوگیری از ایجاد این اختلال نومادران می‌توانند از یک راهکار ساده و موثر استفاده کنند.


کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند انجام ورزش در طول دوران بارداری و پس از آن می‌تواند مانع از ابتلای مادربه افسردگی پس از زایمان شود.

 

کارشناسان با مطالعه برروی یک هزار نومادر دریافتند انجام کار‌های ساده پس از زایمان از جمله پیاده روی و راه رفتن با کالسکه کودک، انجام تمرینات کششی و تنفس عمیق، فعالیت‌های هوازی، پیلاتس و یوگا می‌تواند به شدت در کاهش ابتلا به افسردگی پس از زایمان موثر باشد.

براساس آمار‌ها همه ساله در کشور انگلستان بیش از ۱۴۰ هزار نومادر مبتلا به افسردگی پس از زایمان شده و تحت درمان‌های دارویی و مشاوره‌ای قرار می‌گیرند.

بسیاری از نومادران از ابتلای خود به افسردگی پس از زایمان آگاه نیستند، زیرا این بیماری بسیار پیچیده است و به تدریج علائم آن بروز می‌کند، در نتیجه این بیماری مادرتمایلی به انجام فعالیت‌های روزمره و عادی خود ندارد و نیز در نگهداری از کودک دچار تردید و بی انگیزه گی می‌شود که در صورت تشدید علائم و عدم دریافت کمک‌های درمانی و مشاوره‌ای، امکان خودکشی مادر یا کودک آزاری وجود دارد.


مقامات بهداشتی آمریکا اعتقاد دارند افسردگی پس از زایمان بر روی یک زن از هر  9 زن  اثر می‌گذارد.

از جمله دیگر عوارض این بیماری می‌توان حملات اضطرابی، ناامنی، تحریک پذیری، خستگی، گناه، ترس از آسیب رساندن به کودک و بی میلی به شیر دادن را نام برد.

کارشناسان اعتقاد دارند علائم این بیماری معمولاً در هفته چهارم پس از فراغت از زایمان ایجاد می‌شود و در صورت عدم درمان و رسیدگی پس از 2 هفته حالت مزمن پیدا می‌کند.

کارشناسان بهداشتی به زنان باردار توصیه می‌کنند، در طول این دوران حتماً تحت نظارت پزشک ورزش ملایم انجام دهند و پس از فراغت از زایمان در کنار مراقبت از کودک تحرک و فعالیت بدنی حداقل به میزان 30 دقیقه در روز داشته باشند تا علاوه بر بدست آوردن تناسب اندام و کاهش وزن ناشی از بارداری، از ابتلا به افسردگی پس از زایمان نیز مصون بمانند.

از جمله دلایل اصلی بروز افسردگی پس از زایمان استرس مادر برای نگهداری از نوزاد و نیز کمبود خواب است که در این خصوص باید از کمک و پشتیبانی اعضای خانواده برای کم کردن فشاربر روی مادر،  اجازه استراحت و تجدید قوا به او استفاده کرد.

نتایج این بررسی در مجله تولد به چاپ رسیده است.


منبع:Dailymai

باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 41191

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41191/نسخه-افسردگی-زایمان-این-ترفندها-بپیچید

میگنا
  https://www.migna.ir