کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معيارهايى مهم كه بايد براى انتخاب شريك زندگيتان مد نظر قرار دهيد

11 تير 1396 ساعت 0:30

بسیاری افراد در اوایل آشنایی دچار اختلافات و مشکلات عدیده اى شده و آشنایی آنها به ازدواج و تشکیل خانواده نمی انجامد که بروز این مشکلات به فرد و برخورد او با اطرافیان باز می گردد.


اگر با فردی آشنا شده اید و او را شخص رویاهای خود برای ازدواج می دانید باید راهکارهایی برای ایجاد محبت و علاقه بین خود و فرد مورد نظر به کار بندید تا در عین حال که او را بهتر می شناسید بتوانید تصمیم گیری مناسبی داشته باشید.

در گام نخست توجه کنید احساساتی نباشید، منطق و قدرت تصمیم گیری و تشخیص راستی و صداقت یکی از مهم ترین نکات برای داشتن زندگی سعادتمندانه و خوشبختی است. فرد مورد علاقه خود را از جوانب مختلفی همچون خانواده، سطح تحصیلات، دوستان، محل زندگی ، پیشینه کاری مورد بررسی قرار دهید، اگر هرمورد ابهام آمیز ، دروغ یا عدم صداقت در این موارد وجود دارد، این فرد نمی تواند انتخاب درستی برای شما باشد.
از تمامی جهات خود را ارتقاء دهید، صرف آشنایی با یک فرد تضمین ازدواج و پذیرفته شدن در تمامی شرایط و آزمون ها نیست، بلکه در دوران آشنایی باید با تمرکز بر روی فعالیت ها، خود را فردی جدی، علاقه مند به پیشرفت و ترقی و خیر اندیش معرفی کنید.
هدف فرد از آشنایی با خود را شناسایی کنید، اگر این فرد قصد جدی برای آشنایی یا ازدواج ندارد و زمان های طولانی را به تنهایی می گذراند و از سپری کردن زمان با شما خودداری می کند، نمی تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در امر ازدواج باشد، این افراد معمولاً به دنبال اهداف دیگری هستند و تمرکز بر روی آنها و تلاش برای تغییر دادن نظراتشان، اتلاف وقت بزرگی است. از خانواده و دوستان راهنمایی بگیرید اما اجازه دخالت در این امور را به آنها ندهید، زمانی که در تلاش هستید با فرد جدیدی آشنا شده و حتی به فکر تشکیل خانواده هستید نشان دهنده بلوغ فکری و تفکر برای داشتن یک زندگی مستقل از اعضای خانواده است.

وابستگی بیش از حد به والدین و عدم استقلال فکری و تردید و دودلی برای آشنایی و شروع یک زندگی مشترک می تواند باعث عدم اعتماد فرد مورد نظر شما شود و احساس کند که شما از آمادگی لازم برای تشکیل زندگی مشترک و استقلال از خانواده خود برخوردار نیستید.

هر فردی در بازه ای از زندگی و همزمان با افزایش سن در صورت سلامت روحی و جسمی می تواند زندگی مستقلی داشته باشد و به فکر تشکیل زندگی مشترک با فرد ایده آل خود باشد اما این استقلال به معنی دوری و سلب مسئولیت از وظایف فرزندی نیست بلکه به معنی استقلال و هویت فردی برای ساخت زندگی و پرورش فرزندان است.

به جای تاکید بر روی جنبه هایی چون جذابیت های ظاهری و ثروت سعی کنید تا شخصیت خود را ارتقاء دهید تا فرد مورد نظرمجذوب شخصیت شما شده و به شما اعتماد پیدا کند، شخصیت درونی افراد از سایر موارد مهم تر است و سبب پایداری یا از بین رفتن روابط آشنایی می شود.
به سخنان فرد گوش دهید و به وی راه حل های مفید ارائه کنید، با او همفکری کرده و یک فرد مورد اعتماد برای گوش دادن به مشکلات و همدلی با او باشید تا شما را به عنوان شریک راه زندگی انتخاب کند.

منبع: psychologytoday
باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 41262

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41262/معيارهايى-مهم-بايد-براى-انتخاب-شريك-زندگيتان-مد-نظر-قرار-دهيد

میگنا
  https://www.migna.ir