کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدور مجوز نشر دو فصلنامه علمی–پژوهشی «روان‌شناسی فرهنگی»

12 تير 1396 ساعت 18:23

طی حکمی از سوی دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز راه‌اندازی نشریه «روان‌شناسی فرهنگی» برای پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت» صادر شد.


ميگنا: در پی درخواست پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت» از معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز انتشار دو فصلنامه علمی –پژوهشی «روان‌شناسی فرهنگی» وابسته به گروه علوم ‌رفتاری پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) صادر شد.
-

بنا به اعلام دكتر مهدی زارع بهرام آبادی، سردبیر این نشریه تازه‌تأسیس، هدف از راه‌اندازی این نشریه، بررسی و مطالعه جنبه‌های فرهنگی موضوع‌های روان‌شناختی و رفتاری، رابطه جنبه‌های مختلف فرهنگ با کارکردهای روان‌شناختی در بافت فرهنگی ایران، تفاوت‌ها و شباهت‌های میان‌فرهنگی در همه حوزه‌های روان‌شناختی، مفهوم‌سازی متغیرهای روان‌شناختی بر اساس فرهنگ ایرانی - اسلامی و ساخت و معرفی مقیاس‌های روان‌شناختی برآمده از فرهنگ ایرانی است.

این دو فصلنامه با بهره‌مندی از هیأت تحریریه معتبر و متخصص درصدد است مقالات پژوهشی مرتبط با حوزه روان‌شناسی فرهنگی را منتشر نماید و برای غنا بخشیدن به حوزه تخصصی مورد نظر، آماده دریافت آثار علمی به زبان فارسی از سوی کلیه علاقه‌مندان و اصحاب قلم است. علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال آثار خود و اعلام آمادگی برای داوری مقالات در توسعه دانش روان‌شناسی فرهنگی سهیم باشند.

شایان ذکر است این نشریه مقالاتی را منتشر می‌کند که به شیوه علمی و روش‌مند در یکی از زمینه‌های موضوعی شناخت و فرهنگ، هویت و فرهنگ، شخصیت و فرهنگ، جلوه‌های هیجانی در بستر فرهنگ، شاخص‌های دین‌داری و نقش دین در فرهنگ ایرانی، سلامت روانی و فرهنگ، روان‌درمانی و مشاوره در بستر فرهنگ، تفاوت‌های فردی در بستر فرهنگ، زبان و فرهنگ، رشد و تحول انسان در بستر فرهنگ، تعاملات اجتماعی، رفتار شغلی و فرهنگ، نقد نظریه‌ها، الگوها و کتاب‌های مطرح روان‌شناسی از منظر روان‌شناسی فرهنگی، نوشته شده باشند.

 برای ارسال مقالات و اعلام آمادگی برای داوری با آدرس ایمیل Jcp@samt.ac.ir مکاتبه یا با شماره ۴۴۲۳۴۸۴۳ داخلی ۳۴۳ یا ۳۰۶ تماس حاصل نمایید. 

پژوهشکده تحقیق و توسعه «سمت»، انتشار نشریه علمی- پژوهشی «پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی» را نیز در کارنامه خود دارد.

 
منبع: مهر


کد مطلب: 41282

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41282/صدور-مجوز-نشر-دو-فصلنامه-علمی-پژوهشی-روان-شناسی-فرهنگی

میگنا
  https://www.migna.ir