پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ / ۰۸:۱۶
کد مطلب: 41333
۱
هیچ رشته بدون مجوزی دانشجو نمی‌پذیرد

داوطلبان آزمون ارشد آزاد برای انتخاب رشته تعلل نکنند

داوطلبان آزمون ارشد آزاد برای انتخاب رشته تعلل نکنند

به گزارش میگنا دکتر مجتبی علوی فاضل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر با تمدید زمان انتخاب رشته تا  27 تیر ماه توصیه می کنیم دانشجویان انتخاب رشته را سریع تر انجام بدهند گفت: این اطمینان صد در صد را به همه داوطلبین می دهیم که تمام رشته هایی را که در آن ها دانشجو پذیرش می کنیم دارای مجوز قانونی است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد خود را در برابر مردم متعهد می داند چراکه این دانشگاه، نعمتی است که انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار داده تا فرزندانشان نه تنها در داخل کشور بلکه در شهر محل سکونت خود تحصیل کنند و ما هیچ گاه این نعمت بزرگ را مورد خدشه قرار نمی‌دهیم و به آن آسیب نمی‌زنیم.

وی تصریح کرد: موضوعاتی که این روزها در مورد رشته‌ها پیش آمده است موضوعاتی است که باید کارشناسی شود و در این زمینه جلسات با تفاهم کامل میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد در حال پیگیری است و بخش زیادی از مشکلات حل شده است و داوطلبین خود را گرفتار موضوعات پیش آمده نکنند و انتخاب رشته را سریع تر انجام دهند تا فرصت را از دست ندهند.

علوی فاضل با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد در هیچ رشته بدون مجوزی دانشجو پذیرش نمی‌کند بیان کرد: در حال حاضر که انتخاب رشته انجام می‌شود تمام رشته‌های دانشگاه قانونی و دارای مجوز قانونی هستند و ارزیابی‌های آموزش عالی در این زمینه، نوعی ارزیابی‌ مستمر است و در یک مقطع زمانی به پایان نمیرسد ؛ همچنان که ما خودمان نیز در سال گذشته تعدادی از رشته محل‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که بهتر است برای حفظ کیفیت در برخی ورودی‌ها . رشته‌ها دانشجو پذیرش نشود بنابراین ارزیابی‌ها مداوم و در طول زمان قابل انجام است.

وی افزود: در حال حاضر اگر داوطلبان انتخاب رشته نکنند فرصت را از دست می‌دهند؛ بنابراین به داوطلبان توصیه می کنیم به آموزش عالی کشور اعتماد کنند چون ما به عنوان  بزرگترین بخش آموزش عالی هیچ وقت اعتبار و حیثیت علمی خود را مخدوش نخواهیم کرد. اکنون نیز هیچ دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد که در رشته‌ای فاقد مجوز تحصیل کند.  

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه بحث ظرفیت‌ها در سال‌های قبل نیز مطرح بوده است گفت: موضوعات را زمان و کار کارشناسی حل می‌کند  و در حال حاضر که زمان انتخاب رشته است افراد نباید دچار تعلل شوند.زیرا این تعلل به نفع رقبا است و شانس تحصیل را از این افراد می‌گیرد بنابراین این اطمینان را به داوطلبان می‌دهیم که هیچ مشکلی از نظر مجوز رشته‌ها نداریم و دانشگاه خود را در برابر سرنوشت دانشجویان متعهد می‌داند.

علوی فاضل با تاکید بر اینکه زمان بررسی‌ها به اتمام نرسیده است افزود: تعداد زیادی رشته داریم که فرصت کافی برای ارزیابی مستمر آن ها به وسیله وزارت علوم فراهم نشده است .

وی ادامه داد: حجم دانشگاه آزاد اسلامی معادل دانشگاه متمرکز کوچک نیست و این دانشگاه یک میلیون و 500 هزار دانشجو دارد و 37 درصد بار آموزش عالی را بر دوش دارد و در 400 نقطه کشور پراکنده است، بنابراین طبیعی است که ارزیابی مجموعه‌ای با این عظمت و گستردگی با چند جلسه انجام نمی‌شود.

علوی فاضل تاکید کرد: ارزیابی تعداد زیادی از رشته ها انجام شده و همچنین بسیاری از رشته‌های آماده را داریم که ارزیابی آن‌ها خیلی زمان می‌برد و وقتی یک موسسه آموزش عالی در این ابعاد را ارزیابی می کنیم مسلما زمان زیادی می‌طلبد، اما این که قبل از انتخاب رشته آزمون ارشد کار بررسی همه رشته‌ها به پایان برسد امری بعید است و این اظهار نظرها و جلسات نباید تاثیری در انتخاب رشته داوطلبین داشته باشد تا شانس خود را از دست ندهند.  

سخنگوی دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتفاق ویژه‌ای قرار نیست بیفتد. کار وزارت علوم یک کار روتین ارزیابی آموزش عالی است که در حال انجام است اما من به عنوان یک معلم به داوطلبان ارشد توصیه می کنم فرصت سوزی نکنند و ثبت نام کنند. ما نیز اطمینان می‌دهیم تمام رشته‌هایی که دانشجو پذیرش می‌کنند قطعا مجوز قانونی دارند و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا