جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۲
کد مطلب: 41352
۱
طی 15 روز:

بیش از ۳۰۰ استاد حوزه؛ دوره تکمیلی «راهنمايي و مشاوره» را پشت سرخواهند گذاشت

به گزارش میگنا حجت الاسلام مجتبی رضایی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: دوره مهارتی اساتید مدارس علمیه سراسرکشور در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی با هدف نیاز طلاب و خانواده معظم ایشان در سطح کشور به مباحث پیرامون مشاوره و گرفتن راهنمایی های لازم پیرامون مسائل مختلف، ایجاد یک وحدت رویه در پاسخگویی به نیازها، دانش افزایی و کسب آگاهیهای لازم پیرامون مسائل و دغدغه های محیط پیرامون و در نهایت تربیت مشاوران آشنا با مبانی دینی و اعتقادی از جمله اهداف برگزاری این دوره های مهارت افزایی می باشد.
-
-
مدیر دفتر امور مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: با توجه به اینکه دوره های مقدماتی در گذشته انجام شده است هم اکنون شاهد برگزاری دوره تکمیلی آموزش های مهارتی مشاور هستیم که طی برنامه ریزی انجام شده این طرح تکمیلی در دو هفته که در هفته اول از تاریخ 17 تا 22 تیرماه با حضور 180 نفر از اساتید حوزه های علمیه کشور در حال برگزاری می باشد و دوره دوم تکمیلی از 24 تا 29 تیرماه با حضور 130 استاد حوزه علمیه از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: در این دوره ها (مقدماتی و تکمیلی) مجموعاً 500 نفر حضور خواهند داشت و از آموزش های 120 ساعته مقدماتی و 36 ساعته تکمیلی با حضور اساتید مجرب بهره مند خواهند شد.

وی بیان داشت: در مرحله مقدماتی که بر اساس سرفصل هایی از جمله؛ اصول و فنون مشاوره، روش های اصلاح و تربیت، روانشناسی رشد، مشاوره ازدواج، مدیریت روابط خانواده، تربیت کودک، آسیب شناسی روانی، مدیریت تحصیلی، مصاحبه و تشخیص می باشد، کلیت مباحث به صورت نظری ارائه می شوند اما در دوره تکمیلی سرفصل ها بیشتر به صورت کارورزی ارائه می گردد.

این کارشناس مسائل روانشناسی و امور خانواده اظهارداشت: نیازهای هرساله استان ها به اساتید مجرب و آشنا به مسائل ورود طلاب جدید به حوزه های علمیه و موضوعاتی از جمله تست های روانشناختی و فنون مصاحبه گزینشی به شدت اوج می گیرد که متاسفانه هم با کمبود نیروی انسانی و هم منابع مالی مواجه هستیم لذا در دوره تکمیلی مسائل مربوط به تست های روانشناختی و فنون مصاحبه گزینشی به صورت کارورزی با حضور اساتید مجرب آموزش داده می شوند تا بخشی از این نیازها توسط اساتید بومی مرتفع گردد.

حجت الاسلام رضایی افزود: در دوره تکمیلی اساتیدی از 20 استان حضور دارند که دارای حداقل سطح 2 می باشند، البته از سطوح عالی 3 و 4 نیزحضور دارند، گروهی از اساتید و معاونین تهذیب مدارس علمیه در این طرح حاضر هستند و نکته قابل توجه آنست که 40 نفر از اساتید دوره اول تکیملی فارغ التحصیلان ارشد مشاوره اسلامی می باشند.
وی ادامه داد: دیدار با مراجع معظم تقلید از جمله حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و دیدار با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از برنامه های جانبی این دوره است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم