چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۷:۱۹
کد مطلب: 4141
۰

پاسخگويي به اعتراض داوطلبان در آموزش و پرورش استان‌ها

آموزشياران نهضت سوادآموزي "حق‌التدريس " مي‌شوند
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزشياران نهضت سوادآموزي حتي در صورتي كه حدنصاب نمره لازم را در آزمون تعيين اولويت استخدامي به دست نياورند، به صورت "حق‌التدريس " به فعاليت خود ادامه مي‌دهند. عبدالامير عُرفي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعلام نتايج آزمون تعيين اولويت استخدامي معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي از امروز، اظهار داشت: شركت‌كنندگان در آزمون مي‌توانند براي مشاهده نتايج به پايگاه اطلاع‌رساني ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها يا پايگاه اطلاع‌رساني وزارت آموزش و پرورش مراجعه كرده و با ارائه "كُد داوطلبي " از نتيجه آزمون مطلع شوند. وي در رابطه با مهلت تعيين شده براي دريافت و بررسي اعتراضات داوطلبان تصريح كرد: آموزش و پرورش استان‌ها قطعاً‌ اين كار را انجام مي‌دهند، اما من اكنون نمي‌توانم در اين رابطه اظهارنظر كنم؛ در واقع روش واحدي براي اعلام اعتراض‌ها وجود ندارد و استان‌ها بايد در قبال اعلام نتيجه، پاسخگوي داوطلبان نيز باشند. * ادارات‌ كل آموزش و پرورش استان‌ها بايد پاسخگوي اعتراضات احتمالي باشند عرفي ادامه داد: به ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام كرده‌ايم كه بايد در يك فضاي مناسب پاسخگوي سؤالات داوطلبان باشند اما روش دريافت اعتراضات و بررسي‌ آنها در داخل استان‌ها تعيين مي‌شود و مديران كل آموزش و پرورش استان‌ها‌ بايد اين جريان را هدايت كنند. رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت كسب حد نصاب 50 درصد نمره كتبي آزمون براي قرار گرفتن در اولويت استخدامي اين وزارتخانه اظهار داشت: كاهش اين حد نصاب از 60 درصد به 50 درصد نمره‌ كتبي، با توجه به انعطاف و توجهي بوده است كه براساس دستورالعمل برگزاري اين آزمون نشان داده شده است؛ در واقع با كاهش حدنصاب نمره آزمون به 50 درصد، افراد بيشتري در اولويت استخدامي قرار مي‌گيرند. وي درباره آمار پذيرفته‌‌شدگان در اين آزمون گفت: رقم جمع‌بندي شده‌اي از تعداد داوطلباني كه حدنصاب 50 درصد نمره كتبي را به دست آورده‌اند، ندارم چرا كه اين آمارها استاني است اما مي‌توان پس از جمع‌بندي نهايي، آن را اعلام كرد. عرفي اضافه كرد: افراد پذيرفته شده در سه رشته "آموزش ابتدايي،‌ آموزش و پرورش كودكان استثنايي و مراقب بهداشت " در اولويت استخدامي قرار مي‌گيرند تا به محض دريافت مجوزهاي استخدامي لازم از مراجع ذي‌صلاح به ترتيب نمره بالاتر به استخدام "رسمي " يا "پيماني " وزارت آموزش و پرورش درآيند. * آموزشياران نهضت سوادآموزي در هر صورت "حق‌التدريس " مي‌شوند رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه آموزشياران نهضت سوادآموزي كه در حال حاضر با آموزش و پرورش يا نهضت همكاري دارند هيچگونه مشكلي براي ادامه فعاليت نخواهند داشت، خاطرنشان كرد: اين افراد اگر با كسب حدنصاب نمره لازم در اولويت استخدامي قرار گيرند، با مجوزهايي كه بعداً كسب خواهد شد به صورت "رسمي " يا حداقل "پيماني " استخدام مي‌شوند و كساني هم كه حدنصاب نمره لازم را نگرفته باشند، با يك قدم به جلو، به صورت "حق‌التدريس " به فعاليت خود ادامه خواهند كرد. وي عنوان كرد: اين افراد تاكنون فقط با نهضت سوادآموزي مرتبط بوده‌اند، اما پس از اين با توجه به ادغام واحدهاي استاني نهضت سوادآموزي با آموزش و پرورش استان‌ها، به صورت حق‌التدريس با‌ آموزش و پرورش همكاري خواهند كرد. * ادامه فعاليت "معلمان شركتي " تنها در صورت كسب حدنصاب نمره آزمون عرفي در خصوص تعيين تكليف "معلمان شركتي " نيز گفت: نيروهاي شركتي در 2 سال گذشته با آموزش و پرورش همكاري داشته‌اند كه اين همكاري از سال گذشته قطع شده است اما با توجه به تأكيد مصوبه مجلس بر لزوم تعيين تكليف اين افراد، افرادي كه حدنصاب نمره لازم را كسب كرده باشند مانند آموزشياران و معلمان حق‌التدريس در اولويت استخدامي قرار خواهند گرفت و به طور طبيعي از ادامه همكاري نيروهاي شركتي كه نمره لازم را به دست نياورند، جلوگيري خواهد شد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.