کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی/ اعلام رسمی «رییس کل» همزمان با روز پزشک

30 تير 1396 ساعت 11:41

هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور از ساعت ۸ صبح جمعه ۳۰ تیر ۹۶ به صورت حضوری، در ۱۹۹ حوزه انتخابیه آغاز شده است طبق اعلام ستاد اجرایی این دوره از انتخابات تا ساعت ۸ شب ادامه خواهد داشت.


به گزارش میگنا به نقل از ایسنا دکتر محمد آقاجانی رییس هیات اجرایی مرکزی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در یک نشست خبری که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات 5هزار و 176 نفر بود امادر روز گذشته تعدادی از آنها انصراف دادند و صلاحیت ۳۱ نفر تایید نشد. 250 هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی در این دوره حق رای دارند و می‌توانند از میان شش گروه پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، داروسازان، علوم آزمایشگاهی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار انتخاب کنند.
وی افزود: ۷۴.۷ درصد کاندیداها مرد و ۲۵.۳ درصد، زن هستند که شاهد افزایش مشارکت زنان در این دوره بوده ایم. در شهرهایی که در آنها تعداد گروه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسه های پروانه دار، بیش از ۵۰۰ نفر باشد، هیات مدیره نظام پزشکی ۱۷ نفره و شهرهایی که کمتر از ۵۰۰ نفر باشد، تعداد اعضای هیات مدیره، ۱۱ نفر خواهد بود.

وی افزود: اعلام نتایج انتخابات به فردا موکول شده است. بعد از آن نیز هیات مدیره‌های شهرستان‌ها تشکیل و شورای مرکزی نظام پزشکی را ایجاد می‌کنند و پس از انجام مراحل مربوط به انتخاب رییس کل، تلاش بر آن است که در روز اول شهریور ماه و همزمان با روز پزشک، رییس کل سازمان نظام پزشکی به صورت رسمی معرفی شود و در مراسمی حکم خود را دریافت کند.


وی همچنین گفت: اعضای سازمان نظام پزشکی می‌توانند با شماره تلفن 81454700 تماس بگیرند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود. همچنین شماره تلفنی به صورت مستقل در اختیار کاندیداها قرار گرفته است که می‌توانند مسائل خود را به صورت مستقل مطرح کنند.
 
لغو رای گیری الکترونیکی در انتخابات نظام پزشکی/ تمدید ساعت‌ اخذ رای تا ساعت ۲۲
در اطلاعیه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی آمده است: علی رغم تلاش های تيم فنی، به علت اختلالات فنی پیش آمده در ابزارهای رمز نگاری پیشرفته سامانه انتخابات نظام پزشکی، براساس تصمیم مشترک هيات اجرايی و هيات نظارت برای حفظ و صیانت از آرا، فرآيند رای گيری الكترونيك ملغی شد؛ رای گيری در ٢٠٠ حوزه انتخابيه در سراسر كشور به صورت حضوری و طبق برنامه پيش می رود.


کد مطلب: 41421

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41421/آغاز-هفتمین-دوره-انتخابات-سازمان-نظام-پزشکی-اعلام-رسمی-رییس-کل-همزمان-روز-پزشک

میگنا
  https://www.migna.ir