شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۲
کد مطلب: 41440
۱
۱

برنامه درسی رشته مشاوره در کارگروه مستقل بررسی می شود

برنامه درسی رشته مشاوره در کارگروه مستقل بررسی می شود

به گزارش میگنا به نقل از ایرنا، غلامعلی حداد عادل در جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مسائل ایجاد شده در زمینه برنامه‌ریزی درسی رشته مشاوره گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز این مشکل احساس می‌شد و بعد از برگزاری یک جلسه مفصل پیشنهاد شد که یک کارگروه مستقل برای بررسی برنامه درسی و سرفصل‌های آموزشی مشاوره تشکیل شود و نظر کارگروه روانشناسی نیز در مورد برنامه تدوین شده مشاوره لحاظ شود.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از سخنان حداد عادل، محمد ارشدی از اعضای کارگروه حقوق، توضیحاتی پیرامون تغییرات صورت گرفته در سرفصل‌های آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق انرژی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه کرد و پس از توضیحات ارشدی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کاظمینی هم نظرات شورای پشتیبان حوزوی شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی پیرامون این سرفصل‌ها را تشریح کرد.

حداد عادل هم با اشاره به مباحث مطرح شده گفت: موضوع فقه انرژی به طور اعم و فقه نفت و گاز به معنای احض هنوز در حوزه‌های علمیه جوان است، امیدواریم با همکاری حوزه و دانشگاه و تألیف متون درسی و نگارش پایان‌نامه‌های مفید ادبیات این رشته غنی‌تر شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانشجوی این رشته باید توانایی برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد به منظور عقد قراردادهای بین‌المللی حقوقی در زمینه انرژی داشته باشد.


** تصویب برنامه درسی و سرفصل‌های آموزشی رشته حقوق انرژی در مقطع کارشناسی ارشد
پس از سخنان حداد عادل و با رأی مثبت اکثرت اعضای شورا، برنامه درسی و سرفصل‌های آموزشی رشته حقوق انرژی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.
دستور بعدی جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی مجدد سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته طراحی صنعتی در مقطع دکتری بود که در جلسات گذشته شورا ارائه شده و با توجه به نظرات ارائه شده توسط اعضاء مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته بود.
در توضیحات ارائه شده پیرامون این موضوع با اشاره به اهمیت طراحی صنعتی و مهندسی خلاقیت در ارتقاء تولیدات صنعتی کشور، برنامه‌ریزی به منظور بومی‌سازی منابع علمی در این زمینه نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
پس از ارائه گزارش کارگروه هنر و معماری هم اعضاء شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: توجه به مفاهیم بومی در این زمینه، روزآمدسازی منابع درسی، در نظر گرفتن ارتباط این رشته با رشته‌های دیگر علوم انسانی مانند فلسفه و ارتباط این رشته با سبک زندگی.
پس از پیشنهادها و نظرات اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، با رأی مثبت اعضاء این برنامه درسی و سرفصل آموزشی به تصویب رسید.

** تصویب کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی
دستور دیگر جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، بررسی سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی بود که پس از ارائه گزارش کارگروه مربوطه و پیشنهادها و نظرات اعضاء کلیات این سرفصل آموزشی و برنامه درسی به تصویب رسید. ادامه بررسی این مبحث به جلسه آینده موکول شد.
در پایان جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی رأی گیری برای تکمیل اعضای یک کارگروه شورای به عمل آمد که دکتر فراهانی برای عضویت کارگروه ارتباطات موفق به کسب رأی اعضاء شد.

 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دانشجوی مشاوره
Germany
درود به دکتر شفیع آبادی که با حضور در این جلسه به عنوان تنها نماینده مشاوران توانستند جان دوباره ای به رشته مشاوره ببخشند.
من از مسئولین سایت میگنا به عنوان بزرگترین سایت روان شناسی می خوام حتما با ایشون مصاحبه ای کنند و جانب این اتفاق بزرگ رو روشن بفرمایند
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی