پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۲۲:۴۹
کد مطلب: 41467
۱
ویزیت‌های مجازی؛ خوب یا بد؟

«گوگل» نان پزشکان را آجر می‌کند

«گوگل» نان پزشکان را آجر می‌کند
کارشناسان انگلیسی در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند بسیاری از مردم برای بررسی سلامت خود، شناسایی و تشخیص علائم بیماری و حتی شیوه درمان و دارو‌ها از اینترنت و به وی‍ژه موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند. از جمله پرجست و جو ترین جملات و واژه‌های سلامتی در گوگل، کاهش وزن و نیز چگونگی ترک سیگار است.

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند عده زیادی از افراد به جای مراجعه به پزشک با جستجو در اینترنت بیماری خود را شناسایی می‌کنند و با آگاهی از بیماری به نزد پزشک می‌روند که این امر طی سال های گذشته باعث کاهش مراجعه بیماران به پزشک شده است.

محققان براین اساس در نظر دارند با استفاده از قابلیت کشف، میانگین و اندازه گیری آماری موتور جستجوگر گوگل مشهور به Google Trends در خصوص بیماری‌ها به وی‍ژه بیماری دیابت نوع 2 تحقیق کنند.

این قابلیت گوگل به کاربران اجازه دسته بندی اطلاعات را می‌دهد و همچنین جامعه آماری، منطقه و کشوری که افراد در آنجا در خصوص یک بیماری خاص جست و جو می‌کنند را نشان می‌دهد.

بیماری دیابت نوع2، یکی از شایع ترین بیماری‌ها در جهان است و میلیون‌ها نفر به آن مبتلا هستند، از جمله علل بروز این بیماری می‌توان شیوه زندگی، خوردن مواد غذایی حاوی قند و شکر، بی تحرکی و ورزش نکردن، چاقی و نیز پیشینه خانوادگی و فاکتور‌های ژنتیکی را نام برد.

این بیماری می‌تواند علاوه بر ایجاد معلولیت در فرد، با ایجاد نارسایی در عملکرد سایر اعضای بدن سبب مرگ زودرس افراد شود به همین دلیل آگاهی در خصوص پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به آن بسیار مهم است.

 اندازه گیری قند خون و آزمایش گلوکز موجود در ادرار و نیز بررسی علائم بالینی بیمار از جمله راه‌های مقابله با دیابت است که با تقویت سایت‌های دانش پزشکی در سراسر جهان، وجود متخصیص آنلاین برای پاسخگویی به بیماران و نیز غربالگری اطلاعات افرادی که بیماری‌های خاص از جمله دیابت را جست و جو می‌کنند می‌توان تا حد زیادی از ابتلای افراد به این بیماری جلوگیری کرد.

کارشناسان اعتقاد دارند علی رغم اینکه داده‌های اطلاعاتی، ابزار‌های جست و جو و هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری ها، جلوگیری از گسترش بیماری‌های همه گیر و نیز کاهش مرگ و میر انسان‌ها در آینده دارند اما افراد باید به محض مشاهده نشانه هایی از بیماری به پزشک متخصص مراجعه و راهکارهای درمانی را دریافت کنند.

نتایج این تحقیق حاصل پژوهش دانشمندان دانشگاه وارویک انگلستان در نشریه Scientific Reports به چاپ رسیده است.

منبع: newatlas

باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد