کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور96

7 مرداد 1396 ساعت 13:58

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 96 تا 15 مرداد خبرداد.


به گزارش ميگنا دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب گفت: نتیجه نهایی این آزمون نیمه دوم شهریور ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۸.۹۶ درصد زن و ما بقی مرد هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: از میان داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۶، تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی بودند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۳۱ نفر زن و ۹۵ هزار و ۹۶۹ نفر مرد هستند. تعداد ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی هستند که از این ۳۶۷ هزار و ۷۹۳ نفر زن و ۲۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر مرد هستند و همچنین ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی هستند که از این تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۶۶ نفر زن و مابقی مرد هستند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور،‌ از میان داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۶، تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۵ نفر داوطلب گروه آزمایشی هنر هستند که ۸ هزار و ۴۹ نفر زن و ۲ هزار و ۶۲۶ نفر مرد هستند و تعداد ۶ هزار و ۲۶۸ نفر دوطلب گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هستند که ۴ هزار و ۵۹۵ نفر زن و مابقی مرد هستند.

همچنین آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ (۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر) تعداد ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر بیشتر است. معادل ۷.۵ درصد رشد داشته است.
لازم به يادآوريست کنکور سراسری سال 96 در روزهای پنج شنبه 15 و جمعه 16 تیر ماه جاری در 372 شهرستان و 478 حوزه امتحانی به صورت سراسری برگزار شد.


کد مطلب: 41479

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41479/زمان-اعلام-نتایج-اولیه-کنکور96

میگنا
  https://www.migna.ir