کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند اعتماد به نفس بیشتری دارند

8 مرداد 1396 ساعت 10:25

یک روانپزشک، با اشاره به اینکه کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند از سلامت روان بیشتری برخوردار هستند، گفت: اختلالات روانپزشکی در این کودکان نسبت به سایر افراد بسیار کمتر است.


به گزارش فارس، دكتر بنی‌اسد در همایشی که به مناسبت روز جهانی تغذیه با شیر مادر در هتل بیمارستان گاندی برگزار شد، اظهار داشت: شیر مادر در بیمه کردن نوزاد بسیار تأثیر دارد و می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش بیماری‌های نوزاد به همراه داشته باشد. 

 

وی افزود: افراد مراحل رشدی مختلفی را در طول زندگی طی می‌کنند که دوران کودکی از جمله این مراحل بسیار مهم است و تغذیه در این دوران می‌تواند تا پایان عمر در سلامتی فرد تأثیر داشته باشد. 

این روانپزشک اضافه کرد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند نسبت به محیط اطراف اعتماد بیشتری داشته و زیرساخت‌های روانشناختی به خوبی در آنها شکل می‌گیرد. 

بنی‌اسد گفت: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند به علت ارتباط جسمانی با مادر و روابط عاطفی قوی، حس اعتماد به نفس بیشتری داشته و در مقابل بحران‌های اجتماعی، بهتر می‌توانند واکنش مناسبی را از خود بروز دهند، همچنین حس خوشبینی در روابط بین فردی آنها وجود دارد. 

وی تصریح کرد: اختلالات روانپزشکی از بدو تولد می‌تواند در افراد شکل گیرد که ناخن جویدن کودکان و حتی خوردن چیزهای نامعقول می‌تواند نشانه‌هایی از آن باشد. 

این روانپزشک در پایان توصیه کرد: مادران به جهت ایمن کردن سلامت فرزندانشان و توجه به روح و روان کودک خود بهتر است تغذیه با شیر مادر را حتماً مدنظر قرار داده و از مزایای این شیر برای کودک خود واقف باشند. 


کد مطلب: 41489

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41489/کودکانی-شیر-مادر-تغذیه-می-شوند-اعتماد-نفس-بیشتری

میگنا
  https://www.migna.ir