کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احیای رشته مشاوره در مقطع کارشناسی/ خالی بودن ۱۷هزار پست مشاور در مدارس دولتی

9 مرداد 1396 ساعت 11:06

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از احیای رشته مشاوره در مقطع کارشناسی خبر داد و اظهار کرد: این رشته چند سالی از دوره کارشناسی حذف شده بود و امسال طبق مصوبه کمیسیون نیروی انسانی وزارت علوم در دفترچه انتخاب رشته ارائه می‌شود و دانشگاه های مرتبط و مطرح کشور این رشته را ارائه می دهد.


به گزارش ميگنا دكتر مهدی فیض معاون پرورشی و تربیت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌ و گو با باشگاه خبرنگاران؛ در مورد توجه به نیروی انسانی در پست مشاوره برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال در تعیین اولویت های مرکز نیروی انسانی، نیروی مشاوره مورد توجه قرار گرفته و به استان‌ها نیز این موضوع اعلام شده است.

وی افزود: امسال پوشش مشاوره در مدارس علاوه بر مقطع متوسطه اول در متوسطه دوم نیز مورد توجه است، در حالی که سال گذشته فقط متوسطه اول در اولویت بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی از نیروهای مشاور جذب فعالیت های آموزشی شده بوده اند، گفت: طبق فراخوانی از این گروه دعوت شد تا در حوزه خود به فعالیت بپردازند البته مشاوره حوزه پر چالشی است و برخی از مشاوران فعالیت آموزشی و تدریس را ترجیح می دهند.
فیض بیان کرد: اکنون ۱۷هزار پست مشاوره در مدارس دولتی خالی مانده است که نیاز به جذب نیروی متخصص در این حوزه دارد.

وی از احیای رشته مشاوره در مقطع کارشناسی خبر داد و اظهار کرد: این رشته چند سالی از دوره کارشناسی حذف شده بود و امسال طبق مصوبه کمیسیون نیروی انسانی وزارت علوم در دفترچه انتخاب رشته ارائه می‌شود و دانشگاه های مرتبط و مطرح کشور این رشته را ارائه می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ظرفیت پذیرش رشته مشاوره در مقطع کارشناسی حدود ۱۰هزار نفر برآورد شده که بخش بزرگی در دانشگاه فرهنگیان و یک هزار نفر از آن در سایر دانشگاه‌ها ارائه می شود.

فیض گفت: امیدواریم رشته مشاوره به جایگاه اصلی خود بازگردد و معضل بی انگیزگی دانش آموختگان این رشته به دلیل مشکلات اشتغال و مواردی از این قبیل تا حد زیادی برطرف شود و سرمایه گذاری آموزش عالی نتیجه بخش باشد از طرفی نسل امروز برای جلوگیری از بحران ها به شدت نیاز به نیروی مشاوره دارد.


کد مطلب: 41497

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41497/احیای-رشته-مشاوره-مقطع-کارشناسی-خالی-بودن-۱۷هزار-پست-مشاور-مدارس-دولتی

میگنا
  https://www.migna.ir