پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۰:۰۰
کد مطلب: 41513
۴
۱

انتخاب رشته : شبانه ،غیرانتفاعی ، پردیس ، دانشگاه آزاد یا پیام نور ؟

ويژگي مشترک همه گزینه های بالا دارا بودن شهریه است، یعنی برای تحصیل در این دوره هاي دانشگاهي باید شهریه ثابت و متغير پرداخت کنید. اما اولویت شما بعد از رشته های روزانه، انتخاب کدام یک از این دوره هاست ؟



روزانه: دانشگاه های سراسري(دولتی) و معروف تهران و مراكز استانها این دوره ها را بصورت رايگان برگزار کرده و دانشجو شهریه ای پرداخت نمی کند و اين دانشگاه ها داراي خوابگاه و سرو غذاي بسيار ناچيز هستند.

شبانه: دقيقا مثل دوره های روزانه است و معمولا كلاس ها و اساتيد با روزانه ها مشترك است . اما این دوره ها دارای شهریه مناسب است .مدرک توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر می شود . بهترين انتخاب بعد از دوره روزانه، شبانه است.

پرديس خودگردان (بين المللي): تنها ايرادش شهريه آن است كه از همه دوره های بالا بیشتر است و اما نحوه برگزاری کلاس ها و تدريس اساتيد فرقی با روزانه ها ندارد و زيرمجموعه دانشگاه مادر مانند دانشگاه تهران،شهيد بهشتي و شريف هستند. مدرک پرديس مانند دوره روزانه و شبانه توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر می شود . اگر مشكلي از نظر پرداخت شهريه بالاتر نداريد انتخاب اين دوره منطقي است. پذيرش دانشجو بصورت كشوري است اما بهتر است دوره پرديس دانشگاه استان محل سكونت انتخاب خود را انتخاب نماييد.


غيرانتفاعي: يك دانشگاه مستقل از (روزانه-شبانه-پرديس) است و زير نظر دانشگاه مادر مثل دانشگاه شريف يا تهران نيست. این دانشگاه ها عموما خصوصی بوده و شهریه كمتري از پرديس دریافت می کنند. مدرک تحصيلي توسط دانشگاه غيرانتفاعي مانند دانشگاه علم و فرهنگ زيرنظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر می شود . پذيرش كشوري است.


پيام نور: باز هم يك دانشگاه مستقل اما زير نظر وزارت علوم است. تعداد جلسات تشکیل کلاس معمولا نسبت به دوره های روزانه ،شبانه ،پرديس و غیرانتفاعی کم تر است. بخاطر سيستم آموزش از راه دور و رفع اشكالي بيشتر شاغلين از اين دانشگاه استقبال مي كنند. مدرک پيام نور توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر می شود. پذيرش در دانشگاه پيام نور بومي استاني است.


دانشگاه آزاد: بزرگترين دانشگاه غيردولتي و مستقل است. و اعضاي هيات علمي آنها نيز با دانشگاههاي وزارت علوم متفاوت هستند. کلاس هاي آن مانند دوره های روزانه دانشگاه ها است ولی شهریه آن نيز به حساب دانشگاه آزاد واريز مي شود. شهريه آن از دوره پرديس دانشگاههاي مادر كمتر است.مدرک آن نيز توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صادر می شود.
بهتر است دانشجو بخاطر اينكه متحمل هزينه هاي اضافي زندگي و رفت و آمد نشود تلاش نمايد از دانشگاه هاي اطراف محل سكونت خود رشته دلخواه را انتخاب نمايد تا به علت دغدغه معيشت دچار افت تحصيلي نشود.
مرجع : كانون
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دکتری بازرگانی
Iran, Islamic Republic of
سلام در مقطع دکتری بازرگانی بین دانشگاه پردیس تهران و پیام نور تهران کدم منطقی تر است؟ از همه لحاظ؟ اعتبار مدرک، هیئت علمی یا حق التدریس دانشگاه، استخدام،؟ هزینه پردیس که خیلی بالاس خدود ترمی ۹ ولی پیام نور حدود ۵۵۰۰ هستش، میخوام بدونم این گرانی شهریه میصرفه که پردیس تهران بخونم؟؟؟!
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.