کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خوابگردی و ارتباط آن با افسردگی و اضطراب

14 مرداد 1396 ساعت 12:02

خوابگردی اختلالی است که عواقب جدی به دنبال دارد. این عارضه به خوابگردان و افراد پیرامون آنها آسیب می‌رساند. به گفته محققان، خوابگردی عملکرد روانی بیماران را نیز تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.


به گزارش میگنا، بر اساس مطالعات محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، حدود ۱.۱ میلیون فرد بالغ در ایالات متحده معادل ۳.۶ درصد از کل جمعیت بزرگسالان کشور مستعد خوابگردی هستند. این تحقیق نشان می‌دهد که خوابگردی با اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ارتباط دارد.

به گفته دکتر موریس اوهایون، استاد روان‌پزشکی و علوم رفتاری و از نویسندگان اصلی این مقاله، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که خوابگردی بیشتر در میان بزرگسالان شایع است. یافته‌های این مقاله در شماره جدید مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر می‌شود.

خوابگردی اختلالی است که عواقب جدی به دنبال دارد. این عارضه به خوابگردان و افراد پیرامون آنها آسیب می‌رساند. به گفته محققان، خوابگردی عملکرد روانی بیماران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. تصور می‌شود که مصرف دارو و ابتلا به برخی از مشکلات روانی عامل بروز خوابگردی باشند. با این حال، علت دقیق بروز این عارضه مشخص نیست. از میزان شیوع این بیماری نیز اطلاع چندانی در دست نیست.

بر اساس مطالعاتی که ۱۰ سال پیش در بخشی از اروپا انجام شد، مشخص گردید که ۲ درصد از جمعیت کل اروپا از خوابگردی رنج می‌برند. به غیر از این مطالعه، اطلاعات دیگری در مورد میزان شیوع خوابگردی شبانه در میان بزرگسالان وجود ندارد. مطالعات مرتبط با میزان شیوع خوابگردی در ایالات متحده در حدود ۳۰ سال پیش انجام شده است.

در مطالعه اخیر از یک نمونه بزرگ برای انجام بررسی‌های لازم استفاده شده است. مطالعات محققان با هدف بررسی نقش مصرف دارو و ابتلا به اختلالات روانی در بروز خوابگردی به انجام رسیده است.
 
الو دکتر
 


کد مطلب: 41537

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41537/خوابگردی-ارتباط-افسردگی-اضطراب

میگنا
  https://www.migna.ir