شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۵
کد مطلب: 41593
۱

اقدام به خودکشی بیمار ارومیه ای ناکام ماند+عکس

اقدام به خودکشی بیمار ارومیه ای ناکام ماند+عکس
خبرگزاری ایرنا: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با اشاره به درج خبر و تصاویری از اقدام به خودکشی یک بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه گفت: اقدام به خودکشی این بیمار صحت دارد و این اقدام توسط یکی از پرسنل این بیمارستان ناکام ماند.

علی افشانی افزود: بیماری که قصد خودکشی داشت، زنی 39 ساله بود که در 24 تیرماه امسال تحت عمل جراحی پیوند کلیه از اهداکننده مرگ مغزی قرار گرفته و تحت درمان دارویی بود. این بیمار با توجه به وجود زمینه اضطراب، استرس شدید و افسردگی و 25 روز دوری از خانواده و مصرف داروهای «ایمونو ساپره سیو» اقدام به خودکشی در 17 مرداد سال جاری کرده است.

وی اضافه کرد: این بیمار قصد پرت کردن خود از پنجره اتاق بستری واقع در طبقه سوم بیمارستان را داشت که با اقدام شجاعانه حسین امامی یکی از پرسنل خدمات بخش با مهار فیزیکی بیمار از پشت سر و دخالت ماموران انتظامی از عارضه سقوط پیشگیری شد و هم بیمار و هم خدمه بخش نجات یافتند.

وی ادامه داد: بلافاصله مشاوره روانپزشکی اورژانسی و اقدامات درمانی لازم بر روی بیمار انجام گرفت. وی با انتقاد از برخی رسانه ها در انتشار برخی اخبار کذب در خصوص دانشگاه علوم پزشکی گفت: نشر مطالب کذب در مورد علت این حادثه تحت عنوان عدم رسیدگی به بیمار در برخی رسانه ها دور از انصاف است زیرا مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با تمامی توان در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم تلاش می کند.

حسین امامی جوان 23 ساله ای که از پرسنل خدماتی بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه است و هفت ماه از سابقه کارش در این بیمارستان می گذرد در خصوص نجات جان این بیمار گفت: در بخش پیوند مشغول نظافت بخش بودم که متوجه اضطراب فرد بیمار شدم که می خواست خودش را از پنجره اتاق به بیرون پرت کند. من چون نتوانستم مانع این کارش شوم فوری به اتاق مجاور رفته و خود را به نرده های اتاق رساندم و با توجه به سعی و تلاش بیمار برای پرت کردن خود توانستم 20 دقیقه او را تا آمدن ماموران نیروی انتظامی نگهدارم.

وی بیان کرد: عکس گرفتن در این شرایط حرکت معقولی نبود و نجات یک فرد یک وظیفه انسانی است و هر کس دیگری هم جای من بود حتما همین کار را می کرد.

روز سه شنبه خبری بر روی خروجی برخی سایت های خبری مبنی بر خودکشی بیمار بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه قرار گرفت که علت حادثه نارضایتی بیمار از خدمات دهی بیمارستان امام خمینی ذکر شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی