کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

شمار همیار مشاوران در مدارس افزایش می یابد

2 شهريور 1396 ساعت 9:48

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 95-96 حدود 30 هزار همیار مشاور در سطح کشور وجود داشت که در سال تحصیلی آینده این تعداد به حدود 40 هزار نفر خواهد رسید.


دکتر مسعود شکوهی اول شهریور ماه در همایش همیاران مشاور دختر که با حضور کارشناسان مشاور خواهر منطقه پنج کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به اینکه تشکل همیار مشاور یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تشکل‌ها محسوب می‌شود، افزود: این تشکل می‌تواند نقش اصلی را برای تعلیم و تربیت در مدارس ایجاد کند.

شکوهی، همدلی، همراهی، دلسوز بودن و رازدار بودن را از مهم‌ترین ویژگی همیار مشاور دانست و تصریح کرد: رمز موفقیت همیار مشاور، خوب گوش دادن و قضاوت نکردن است که باید یک همیار مشاور مهارت ارتباط برقرار کردن و قدرت بیان و سخن‌وری را نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی از هنرهای مهم مشاور و همیار مشاور محسوب می‌شود، گفت: از کسانی که این مسئولیت مهم را پذیرفته‌اند در خواست می‌شود به مشاوران مدرسه کمک کرده زیرا راهنمایی دانش‌آموزان از وظایف همیار مشاور است و همیاران پل ارتباطی میان دانش‌آموزان و متولیان مدارس به خصوص مشاور مدرسه محسوب می‌شوند.

شکوهی با اشاره به اینکه باید به نقش همیار مشاور در اداره مدرسه توجه جدی شود، ادامه داد: در صورتی که بخواهید مدرسه خوبی داشته باشید، لازم است به عنوان همیار در کنار دانش‌آموزان حرف دل آن‌ها را شنیده و برای آن‌ها تصمیم‌گیری کنید زیرا همیار مشاور نقش پررنگی را در مدرسه ایفا می‌کند.

وی افزود: کار همیار مشاور بسیار متفاوت است که از متولیان امر در مدارس درخواست می‌شود آموزش‌های مستمر را به آن‌ها داده و آن‌ها را توانمند کرده تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

شکوهی با اشاره به لزوم گسترش دادن تشکل همیار مشاور، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته حدود 30 هزار همیار مشاور در سطح کشور وجود داشته که در سال تحصیلی آینده این تعداد به حدود 40 هزار نفر خواهد رسید و تلاش شده است در سال تحصیلی 96 - 97 در تمام مدارس کشور این تشکل ایجاد شود.

وی از اجرای طرح دوستدار زندگی خبر داد و گفت: بعد از اجرای آزمایشی این طرح در 10 مدرسه، در تمام مدارس کشور اجرا خواهد شد که در این طرح، مسیر زندگی، تحصیل و شغل دانش‌آموزان تا پایان دوره تحصیلی مشخص خواهد شد و تلاش می‌شود با اجرای این طرح فضای مبهمی در برابر دانش‌آموز وجود نداشته باشد.

شکوهی خاطرنشان کرد: مقدمات این کار فراهم شده که امید است در سال تحصیلی آینده در سطح مدارس نهادینه شود و لازم است با همکاری مشاورین این کار انجام شود و تمام عوامل اجرایی به این موضوع توجه و تمرکز را داشته باشند.

منبع: ایسنا


کد مطلب: 41719

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41719/شمار-همیار-مشاوران-مدارس-افزایش-می-یابد

میگنا
  https://www.migna.ir