کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متخصص بیماری‌های قلب و عروق‌ مطرح کرد؛

افزایش توریسم‌ درمانی‌ در نظام سلامت ایران‌

7 شهريور 1396 ساعت 8:12

ثانی‌ علیزاده گفت: توریسم‌درمانی‌ و ارائه خدمات‌ به کشورهای‌ خاورمیانه‌ از ضرورت‌های ارتقاء نظام سلامت است که محققان‌ کشور در صدد آن هستند.


زهرا ثانی‌ علیزاده متخصص بیماری‌های قلب و عروق‌ در سمینار تخصصی‌ کاربرد CAD-CAM و پرینتر‌های 3 بعدی‌ در جراحی‌های قلب و عروق‌ گفت: خوشبختانه‌ پرینترهای‌ 3 بعدی در جراحی‌های قلب و عروق‌ راه تشخیص‌ را باز کرده است و در این متد برای ایجاد تصاویر 3 بعدی‌ ابتدا‌ از روش‌های اولیه‌ تصویربرداری‌ نظیر‌ ام‌آر‌آی، اکو‌کاردیوگرافی‌ و سایر روش‌ها استفاده می‌شود که تصاویر خام و اطلاعات‌ به دستگاه‌هایی که پرینت 3 بعدی ایجاد می‌کنند ارسال می‌شود.

 وی در ادامه اظهار کرد: بسته به درخواست پزشک ارجاع دهنده‌، بیمار، اهداف درخواستی‌ درمان‌، اهداف درمانی و تشخیصی، جنس و برش‌ خاصی را برای پرینتر‌ در نظر می‌گیریم‌ تا در خصوص‌ بیماری‌های اولیه‌ و مداخلات‌ بعدی تصمیم‌گیری‌ انجام دهیم‌.

با توجه به اینکه‌ یکی از علل شایع مرگ و میر در کشور بیماری‌های قلب و عروق‌ است بهره‌مندی از روش‌ها و متدهای روز‌ تسهیلی‌ برای مداخله و تشخیص‌ زودهنگام‌ است که حالا با ورود پرینتر‌های 3 بعدی‌ می‌توانیم شاهد نتایج مطلوبی باشیم و با ورود این پرینتر‌ 3 بعدی به وزارت بهداشت‌ می‌توان گفت بسیاری از معضلات‌ تشخیصی‌ حل می‌شود که به همین دلیل نباید‌ بخاطر هزینه دستگاه‌ خدمات سلامت محدود شود.

امروز یک بیمارستان فوق‌تخصصی‌ میزبان پرینتر‌های 3 بعدی در جراحی‌های قلب و عروق است که خوشبختانه به دلیل کاربرد آن تعرفه بیمه در کتاب ارزش نسبی دیده شده است و با ابلاغ آن در هفته‌های آتی هموطنان‌ می‌توانند از تجهیزات روز دنیا بهره‌مند شوند.

 

ثانی‌ علیزاده‌ گفت: پرینتر‌های 3 بعدی‌ بسته به اهداف گوناگون بکار گرفته می‌شود که در بحث اهداف آموزشی‌ در سطوح دانشکده پزشکی، فلوشیپ‌ها، دبیرستان‌ها، آموزش بیماری‌ها کاربرد دارد‌ و با توسعه آموزش‌ها می‌توانیم در سال آینده مرجع آموزش‌های خاورمیانه‌ در ایران و در بیمارستان‌ امید باشیم‌.

 توریسم‌درمانی و ارائه خدمات سلامت به کشورهای همسایه‌ از عوامل ارتقاء سلامت و اقتصاد سلامت است که با توجه به توانمندی‌ پزشکان کشور و ورود تکنولوژی‌های پیشرفته و به موازات آن آموزش بکارگیری‌ از این تکنولوژی‌ها در بالین‌ می‌توانیم‌ از حیث‌ آموزشی در خاورمیانه‌ حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم‌.

 وی گفت: پرینتر‌های 3 بعدی به عنوان یکی از تکنولوژی‌های درمانی در جراحی‌های قلب و عروق‌ کاری‌ نوین‌ در حوزه تشخیص‌ درمان حوزه قلب و عروق است که به تازگی‌ دنیا وارد آن شده است؛ خوشبختانه ایران در بحث‌ بالینی ورود پیدا کرده و امیدواریم در سال‌های آینده بسیاری از تکنولوژی‌ها از حوزه آموزش به درمان ورود پیدا کنند تا شاهد ارتقاء سلامت هموطنان‌ در کشور و ارتقاء موضوع توریسم‌درمانی باشیم.

 باشگاه خبرنگاران

 
 
 


کد مطلب: 41772

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41772/افزایش-توریسم-درمانی-نظام-سلامت-ایران

میگنا
  https://www.migna.ir