کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عصبانی‌ها شادترند!

7 شهريور 1396 ساعت 9:27

از خواندن این تیتر تعجب کرده‌اید؟ باورتان نمی‌شود که برای خوشحال بودن، باید اجازه عصبانی شدن را هم به خود بدهید؟ تعجب نکنید! محققان این ادعای عجیب را در بررسی تازه‌شان ثابت کرده‌اند.


به گفته آنها، آدم‌هایی که احساسات خود، به ویژه احساسات ناخوشایندشان مانند خشم و نفرت را بیان می‌کنند، افراد شادتری هستند. به باور آنها، تخلیه روان از احساسات منفی، احساس خوشبختی و شادی را به افراد تزریق می‌کند و به همین دلیل، آدم‌های برونگرایی که این احساسات ناخوشایند را در دلشان حبس نمی‌کنند، شادمانه‌تر زندگی می‌کنند.


نگذارید گرسنگی کلافه‌تان کند
درست است که محققان تخلیه احساسات منفی را راهی برای شاد بودن می‌دانند، اما تاکید می‌کنند که برای شاد بودن از این طریق، نباید خودتان را عامدانه عصبانی کنید. شما تصور می‌کنید پرخاشگر و عصبی شدنتان در این شرایط، حاصل تلقین کردن است؟ خیر! محققان می‌گویند شما این عادت را از اجدادتان به ارث برده‌اید. محققان، عصبی و پرخاشگر شدن در کمبود غذا را، راهی برای زنده ماندن انسان‌های اولیه می‌دانند. به گفته آنها، اجداد شما در زمانی که به غذا نیاز داشته‌اند، با کمک این احساسات انگیزه و توانایی بیشتری برای یافتن غذا پیدا و مادرانتان نیز با پرخاشگری، همسرانشان را به آوردن غذا مجبور می‌کرده‌اند. وراثت، تغییر رفتار در زمان افت قند خون را نسل به نسل، به آدم‌ها منتقل کرده‌است و به همین دلیل تلاش شما برای حفظ آرامش و خوب رفتار کردن در لحظات گرسنگی، اغلب ناکام می‌ماند. چراکه بدن شما، بعد از گذشت قرن‌ها، هنوز هم این رفتار را راهی برای بقا تصور می‌کند.


نگذارید قند خونتان افت کند

محققان توصیه می‌کنند که برای حفظ آرامش و سالم ماندن روان تان، از گرسنه ماندن طولاني مدت پرهیز کنید. آنها معتقدند که هله‌هوله‌های سالم، مثل مغزها، باید همراه همیشگی شما باشند و در نبود غذای کامل، با کمکشان احتمال فشار آمدن به روانتان را کمتر کنید.
گروهی دیگر از پژوهشگران، ثابت کرده‌اند که خوردن مغزها، نه تنها از ناگهان گرسنه شدنتان جلوگیری می‌کند، بلکه به حفظ سلامت قلب و پایین آمدن کلسترول بد خونتان هم کمک می‌کند. از نظر آنها کسانی که هر روز یک مشت از مغزهایی شبیه بادام را مصرف می‌کنند، عمری طولانی‌تر دارند و ب«خاطر کلسترول بالا، زندگی‌شان به خطر نمی‌افتد.

 
منبع: هفته نامه آتیه نو


کد مطلب: 41775

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41775/عصبانی-ها-شادترند

میگنا
  https://www.migna.ir