شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۰۲
کد مطلب: 4180
۰

رييس‌جمهور: ان‌شاءالله پنج‌شنبه‌ها تعطيل مي‌شود / اسم تعطيلات را "روز خانواده" بگذاريم

رييس‌جمهور گفت: ان‌شاءالله پنج‌شنبه‌ها نيز تعطيل مي‌شود و من معتقدم بايد اسم تعطيلي را هم عوض كنيم. به عنوان مثال آن را به عنوان «روز خانواده» نامگذاري كنيم. به گزارش ایسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در بيست و هشتمين اجلاس روساي آموزش و پرورش مناطق كشور با تاكيد بر تعليم و تربيت گفت: بدون ترديد جريان تعليم و تربيت يك جريان پيوسته و بلاتعطيل مي‌باشد؛ چراكه مهم‌ترين امر جوامع بشري، تعليم و تربيت است. ممكن است بنا به شرايطي بخش‌هاي گوناگون يك كشور مانند صنعت، توليد و يا بخش‌هاي ديگر دچار نوسان شوند اما امر پايداري كه نبايد لحظه‌اي دچار نوسان و تعطيلي شود، تعليم و تربيت است. وي افزود: تعليم و تربيت موضوع آفرينش و خلقت است و اگر آن را از هستي برداريم، ديگر چيزي باقي نمي‌ماند. همه هستي براي تجلي و شكوفايي انسان است و اگر يك حكومت و دولت تمام بخش‌هايش را تعطيل كند اما تعليم و تربيتش زنده و فعال بماند همه ماموريت‌هاي خود را انجام داده است. حتي مي‌توان گفت خداوند خود اول مربي و معلم عالم است. پيامبر اكرم (ص) نيز همه‌ زندگي‌اش تعليم و تربيت است. اگر ما تعليم و تربيت را به خوبي فعال نگه داريم ساير خواسته‌هايمان نيز محقق خواهد شد. احمدي‌نژاد گفت: كساني كه در دستگاه آموزش و پرورش در حال فعاليت هستند بزرگ‌ترين ماموريت را در كشور انجام مي‌دهند و ما خداي را سپاسگزاريم كه دستگاه آموزش و پرورش ما منسجم و بانشاط است و وزير محترم اين وزارتخانه نيز فردي فعال و بانشاط است كه هر روز يك ابتكار و نوآوري از خود به نمايش مي‌گذارد.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اين‌كه هدف ما ساختن انسان است، گفت: ساختن انسان نيازمند دو عامل است؛ يكي علم. انسان بدون علم معنا ندارد. همه شكوفايي انسان در سايه‌ علم قابل تحقق است و مي‌توان گفت كه همه مشكلات بشر به خاطر جهل است. علم به معناي عام خود فضايي ايجاد مي‌كند كه استعدادها شكوفا شود. عامل دوم، محبت است. مهرورزي خميرمايه خلقت است. خداوند از سر محبت بود كه انسان را خلق كرد و پيامبران را براي هدايت فرستاد. محبت به انسان‌ها خوبي، ارزش‌ها، و زيبايي‌ها اگر در دل كسي وجود نداشته باشد او مانند حيوان است. چه انسان‌هايي هستند كه به مراتبي از علم رسيده‌اند اما چون در دل، محبت به خلق خدا ندارند علمشان تبديل به ابزاري براي كشتار مردم شده است.
وي تصريح كرد: اگر محبت نباشد تربيتي اتفاق نمي‌افتد. افرادي هستند كه زحمات زيادي مي‌كشند و حتي بر سر جامعه فرياد مي‌كشند و حديث و روايت هم از پيامبر مي‌آورند، اما در هيچ‌كس نمي‌توانند اثرگذار باشند؛ چرا كه در دل آنها محبتي وجود ندارد.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه ما مي‌خواهيم به كجا برسيم؟ گفت: نمي‌خواهيم مثل ديگراني باشيم كه مدعي پيشرفت هستند و مي‌گفتند كه مي‌خواهند از انسان صيانت كنند اما به جاي صيانت، انسان را متلاشي كردند و چيزي از كرامت انساني باقي نگذاشتند و با حيثيت ملت‌ها و انسان‌ها بازي كردند. ما راهي جز اين نداريم كه انسان‌هايي در طراز زندگي در جامعه‌ انساني مهدوي تربيت كنيم و الگوي ما انسان كامل و امام عصر (عج) است. رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به طرح تحول نظام آموزشي كشور گفت: اين طرح آماده شده است و هم‌اكنون در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حال بررسي است و با همت شوراي عالي آموزش و پرورش تهيه شده است و همه بايد آماده شويم كه اين طرح را اجرا كنيم. باور من اين است كه اگر جامعه‌ فرهنگي و فداكاري‌هاي آنها نبود امروز ما هيچ چيزي نداشتيم. اگر فداكاري‌هاي معلمان نبود هجمه دنياي مادي، ما را متلاشي كرده بود. وي با تقدير از فعاليت‌هاي فرهنگيان كشور گفت: آموزش و پرورش مظلوميت و غربت زيادي كشيده است و سال‌هاي سال به بهانه افزايش جمعيت و تعداد زياد كاركنان اين مجموعه، اين دستگاه را در دادن امكانات در صف آخر قرار مي‌دادند اما امروز نگاه‌ها عوض شده است و فضاي آموزش كشور بانشاط است. وي ادامه داد: بايد بهترين فضاها را به مجموعه‌ آموزشي كشور بدهيم؛ به طوري كه دانش‌آموزان اصرار داشته باشند و بخواهند كه به اين فضاها وارد شوند. مدرسه بايد زيباترين جا باشد. بايد در عرض چند سال آينده به جايي برسيم كه ديگر فضاي نامناسب آموزشي در كشور وجود نداشته باشد.
احمدي‌نژاد با تقدير از طرح شنا براي دانش‌آموزان گفت: بايد اين طرح را در كل كشور اجرا كنيم و حتي معلمان نيز تحت پوشش اين طرح قرار گيرند. انساني كه ما مي‌خواهيم تربيت كنيم بايد بانشاط، فكور، مبتكر، زرنگ و فعال باشد. جوانان كشور ما بايد در تمام رشته‌ها در دنيا حرف اول را بزنند. يك انسان فعال بانشاط مي‌تواند بنده خوب خدا باشد. رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تعطيلي‌ها در كشور، تصريح كرد: در شوراي عالي انقلاب فرهنگي گروهي تعيين شد تا درباره وضعيت تعطيلي در كشور ما در مقايسه با ساير كشورها تحقيق كند. بر اساس تحقيقي كه ارايه شد، كمترين تعطيلي متعلق به كشوري در خليج عدن بود و بعد از آن كمترين تعطيلي متعلق به كشور ما با 75 روز تعطيلي است. بقيه كشورها بالاي 100 روز تعطيلي دارند. بايد اين نگاه را اصلاح كنيم كه فكر مي‌كند تعطيلي بطالت وقت است. بايد همه‌ افراد بتوانند يك روز در خدمت خانواده باشند. وي افزود: مي‌گفتند كه دولت نهم و دهم زياد تعطيل مي‌كند. مگر كار كردن به ساعت طولاني است؟ همان روز كه اين گزارش به شوراي عالي انقلاب فرهنگي آمد به ساير دستگاه‌ها نيز ارسال شد. در آن روز يكي از افراد پيشنهاد داد كه تعطيلي نوروز را از چهار روز كم كنيم و به جاي آن يك روز به تعطيلي عيد فطر اضافه كنيم كه يكي ديگر از افراد در آن جلسه اعتراض كرد و گفت مردم يك ماه رمضان را عبادت مي‌كنند و ما كاري مي‌كنيم كه آنها عيد فطر را به مسافرت بروند و تمام تلاش خود را از بين ببرند. چرا برخي فكر مي‌كنند كه مسافرت كاري لغو و بيهوده است؟ من در آن جلسه گفتم كه برخي افراد بخش زيادي از سال را در مسافرتند و برايشان اسباب سفر فراهم است و بيت‌المال در اختيار آنهاست و اطلاع ندارند كه مردم چگونه به مسافرت مي‌روند. برخي نگاه‌هاي بسته و بي‌اعتماد به انسان دارند.   احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر جذاب كردن محيط مدارس و نظام آموزشي كشور گفت: بايد به جايي برسيم كه وقتي مدارس شروع شد بچه‌ها جشن بگيرند.
وي هم‌چنين با تاكيد بر جايگاه معلم گفت: شأن و مرتبه معلم را با هيچ چيز نمي‌شود عوض كرد. بهترين لحظه عمر من آن وقتي بود كه بر دستان معلم اول ابتدايي خود بوسه زدم.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا