کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام افراد بیشترین تمایل برای جراحی زیبایی دارند؟

13 شهريور 1396 ساعت 8:13

یک روانشناس فشارهای اجتماعی و روانی را عامل اصلی گرایش افراد به انجام عمل‌های زیبایی عنوان کرد و افزود: در این بین مجردها بیشترین تمایل را به انجام عمل جراحی زیبایی دارند.


به گزارش میگنا فاطمه مرادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گسترش روزافزون مُدگرایی سبب شده جراحی های زیبایی عمومیت پیدا کند، گفت: دو عامل اصلی که افراد را به سمت جراحی های زیبایی می برد، فشار های اجتماعی و روانی است.

مرادی تصریح کرد: یکی از پایه های سلامت روان نیاز به تایید از طرف اطرافیان است که اگر این نیاز برآورده نشود فرد احساس نقص کرده و به هر طریقی از جمله جراحی زیبایی درصدد جبران این نقص بر می آید.

وی فشارهای اجتماعی مانند مُدگرایی را از دیگر دلایل اصلی رفتن جوانان به سمت جراحی های زیبایی عنوان کرد و افزود: متاسفانه مُدگرایی در جامعه ما گسترش پیدا کرده که ریشه آن نبود تفکر نقادانه و پذیرش هر الگویی از سمت مردم خصوصا جوانان است.

مرادی با اشاره به اینکه بازیگران فیلم های هالیوودی الگوی جوانان ما شده اند، گفت: متاسفانه جوانان ما در پی الگو گرفتن از این بازیگران هستند که به سمت جراحی های زیبایی می روند.

وی با بیان اینکه مشکلات روانی نیز در کشیده شدن فرد سمت جراحی های زیبایی دخیل هستند، گفت: عمده این مشکلات ریشه در دوران کودکی فرد دارد. اگر نقاط منفی کودک را مرتب به او یادآوری کنیم، این کار موجب ایجاد احساس حقارت در او می شود و این کودک هنگام رسیدن به سن نوجوانی و جوانی درصدد جبران این نقاط منفی برمی آید و برای جبران احساس حقارتی که در دوران کودکی تجربه کرده به سمت جراحی های زیبایی می رود.

مرادی با بیان اینکه افرادی هستند که تحت تاثیر مشکلات روانی ظاهر خود را به تیغ جراحان می سپارند، گفت: این افراد هر چقدر هم ظاهر خود را تغییر بدهند چون اعتماد به نفس لازم را ندارند، در آنها احساس رضایت به وجود نمی آید و بعضا به طور مکرر این کار را ادامه می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه عمل های زیبایی در بین مجرد ها نسبت به افراد متاهل بیشتر دیده می شود، گفت: بیشتر مجردها بر این باورند که اگر نقص ظاهری که دارند را برطرف کنند، دوست داشتنی شده و توسط جنس مخالف انتخاب می شوند.

این روانشناس به روند افزایشی جراحی های زیبایی در بین افراد متاهل نیز اشاره کرد و افزود: دلیل اصلی این امر به روابط ضعیف بین زوجین و فشارهای اجتماعی مانند مُدگرایی مربوط می شود.

مرادی در پایان به آسیب های روانی بعد از جراحی های زیبایی اشاره کرد و افزود: احساس عدم رضایت از جراحی زیبایی یکی از مشکلاتی است که مسائل روانی زیادی را برای افراد به وجود می آورد.

 


کد مطلب: 41847

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41847/کدام-افراد-بیشترین-تمایل-جراحی-زیبایی

میگنا
  https://www.migna.ir