کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آشنایی پیش از ازدواج با روابط عاشقانه متفاوت است

16 شهريور 1396 ساعت 14:10

یک روانشناس آشنایی پیش از ازدواج را یک مرحله نیازمند هوشیاری و کنترل توسط زن و مرد دانست و گفت: این آشنایی به معنای ایجاد روابط عاشقانه نیست و با آن تفاوت عمده دارد.


یک دکترای روانشناسی بالینی، روز  چهارشنبه، در همایش ازدواج موفق در فرهنگسرای مهر کاشان، شناخت را لازمه هر پیوند دانست و اظهار کرد: این آگاهی از خلق و خوی، رفتار،‌ تفکرات و… می تواند از شیوه های گوناگون حاصل شود که یکی از آنها آشنایی و گفتگوهای پیش از ازدواج است.

عبدالله امینی نزدیک شدن افراد به خصوصی‌ترین حالات زندگی شخصی و ایجاد پیوند عاطفی را از جمله تهدیدات یک آشنایی پیش از ازدواج غیرتعریف شده قلمداد و خاطرنشان کرد: باید زن و مرد نسبت به این روابط هوشیاری و آگاهی کامل داشته باشند؛ چراکه برقراری روابط عاطفی می تواند در صورت عدم شکل گیری، آسیب های درازمدتی به افراد وارد سازد.

وی؛ ازدواج با افراد دارای دیدگاه‌های فرهنگی و مذهبی متفاوت را یک انتخاب ذکر کرد و افزود: این مرد یا زن است که باید هزینه عبور از ارزش های مورد نظر خود را بسنجد و در صورت انتخاب، خود این هزینه ها را قبول کند.

امینی، آگاهی از شخصیت رفتاری و فکری گزینه ازدواج را یک ضرورت عنوان و تأکید کرد: این شناخت، نیاز به علم روانشناسی عمده ای ندارد، بلکه می توان از برخی نشانه های رفتاری و واکنشی، آن را به دست آورد.

وی،‌ با اشاره به اینکه استفاده از مشاور به معنای استخدام یک انتخاب کننده نیست افزود: مشاور تنها شیوه های و راه های موجود را از دریچه علم و تجربه در اختیار افراد می گذارد اما در نهایت این زن یا مرد است که باید یک تصمیم را درباره زندگی آینده خود بگیرد.

صاحب نیوز


کد مطلب: 41874

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41874/آشنایی-پیش-ازدواج-روابط-عاشقانه-متفاوت

میگنا
  https://www.migna.ir