کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برترین‌های چهل و یکمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویان کشور معرفی شدند

18 شهريور 1396 ساعت 1:11

تیم‌های برتر چهل و یکمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه شهرکرد معرفی شدند.


به گزارش ایسنا، مجتبی قیراطی رئیس کمیته علمی این مسابقات گفت: 39 تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور در دو روز به 12 سوال جبر، آنالیز و سوالات ابتکاری پاسخ دادند.

وی ادامه داد: در این مسابقات در نهایت تیم دانشگاه صنعتی شریف مقام نخست، تیم دانشگاه تهران مقام دوم و تیم دانشگاه‌های امیر کبیر و باهنر کرمان جایگاه سوم را کسب کردند.

قیراطی بیان کرد: تیم دانشگاه شهید بهشتی تهران مقام چهارم و تیم دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران جایگاه پنجم این رقابت‌ها را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: در نتایج انفرادی سید ابوالفضل نجفیان، علیرضا شاولی کوه شور از دانشگاه صنعتی شریف و امیرحمزه خوشنام مقام اول مسابقات را کسب و مدال‌های طلا را به گردن آویختند و دوازده نفر مدال نقره و 22 نفر از سایر دانشگاه‌ها مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کردند.

مهران عربی، معاون پژوهشی و فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد در اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویان کشور اظهار کرد: علم ریاضی در حل و شناسایی مشکلات به کمک سایر علوم می‌آید و سابقه آن به مصر باستان باز می‌گردد.

معاون پژوهشی و فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد افزود: علم ریاضی تنها برای شناسایی اعداد و رابطه‌ها نیست بلکه هنر بهره‌گیری از اعداد و رابطه‌های میان آنان است.

عربی تصریح کرد: دانشکده علوم ریاضی داننشگاه شهرکرد در سال 90 از علوم پایه جدا شد و در حال حاضر با 600 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در سه رشته اصلی ریاضی محض و کاربردی و علوم کامپیوتر با 27 عضو هیات علمی دارای شاخصه‌های خاص فعالیت می‌کند.

عربی تاکید کرد: این دانشگاه دارای 322 عضو هیات علمی و 9 هزار دانشجو در 165 رشته درمقاطع مختلف تحصیلی است و نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 18 است.

وی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی این دانشگاه در برترین‌های کشاورزی ایران قرار گرفته است، اظهار کرد: تولیدات علمی این دانشگاه از 1.17 درصد به 3.7 درصد و افزایش سه برابری رسیده است که این مهم به همت اساتید حاصل شده است.
غفار رئیسی دبیر اجرایی مسابقات نیز خاطرنشان کرد: به رغم کمک‌ دستگاه‌هایی مانند شهرداری و شورای شهر، انتظار این بود که سایر نهادهای متولی حمایت لازم و کافی از این مسابقات در استان را داشته باشند.

 


کد مطلب: 41888

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41888/برترین-های-چهل-یکمین-دوره-مسابقات-ریاضی-دانشجویان-کشور-معرفی-شدند

میگنا
  https://www.migna.ir